Skrevet av Emne: OG SÅ VAR TIDEN KOMMET TIL Å BYTTE TENNPLUGGER!!  (Lest 1737 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
OG SÅ VAR TIDEN KOMMET TIL Å BYTTE TENNPLUGGER!!
« på: Ti.,22,Juli,2008,22,31 »
Har kjøpt inn 8 stk. nydelige, blanke og hvite plugger.  ;D Tenker at bilen skal bli fornøyd, ja. At den vil starte ett hundredels sekund raskere, og at den irriterende nøkkingen i oppoverbakker er borte når disse nye, deilige pluggene er på plass... I går kveld bestemte jeg meg for å bytte dem. Motoren var bare litt lunken, perfekt! Jeg dro forsiktig i den delen av plugghetten som stikker opp av røret som omkranser pluggen.Ikke lett i det hele tatt! Vips! Der sto jeg med en veldig lang gummiplugghette i hånden, og nedi røret(som jeg nå så er splittet på langs) ser jeg toppen av pluggen, med innmaten til plugghetta nedpå.  ??? Hva i h......? Å få av røret rundt pluggen var ikke det letteste uten å deformere det med tangen. Så begynte prosessen med CRC 556 spray på ledningen, slik at jeg skulle klare å trekke hetta inn på kabelen slik at jeg fikk knepet kontakten på igjen. Jeg gjorde dette med to plugger, fant tilslutt ut. Nei, dette må jeg forhøre meg om. Kablene er kullkjerne i, ok bilen startet og gikk fint etter dette, men jeg har bare byttet 2 stk.plugger. :( Er det noen triks her, eller er det beregnet at kablene skal skiftes samtidig? De rørene er sikkert til beskyttelse for varme. Men der var jo skitt nedi og rundt pluggen. Må dette være sånn??
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget bas

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 70
Sv: OG SÅ VAR TIDEN KOMMET TIL Å BYTTE TENNPLUGGER!!
« Svar #1 på: On.,23,Juli,2008,20,37 »
Hei

Jeg har akkurat gjort det samme. Jeg kjøpte nytt kabelsett her i Norge. ca 750 kr hos Autoutstyr, trur det var Bosch. Dette gjorde susen hos meg.
Skiftet i dag rotor og fordelerlokk. Det var kronglete det...... ::)
Rotoren var nedslitt og det var masse irr på alle kontaktene inne i fordelerlokket. På tide at jeg skiftet.
Har hatt litt problem med at den har fjusket litt, både på tomgang og i fart.
Tok en prøvetur, og det virker som fjuskinga ble borte. :) :)

Ha en fin Jeep dag... ;D

bas
`93 Jeep Grand Cherokee 5.2 ltd.
  Medlem nr 826