dette er skudd i blinde, men sjekk vifta til radiatoren din. min 4.0 liter wrangler gikk varm på vei hjem fra rena treff en gang. vi stoppet sikkert ørten ganger for å skru. tok ut termostat osv uten at det hjalp. den gikk på store hjul, hadde vinsj som dekket grillen, så den bilen er muligens mer avhengig av vifta enn din er.
De fleste biler kan kjøre med normal temperatur, uten att vifta går, pga luftstrømmen som blir når du kjører. Problemet blir når du stopper og radiatoren ikke får luft via farten.
Hos meg var clutch huset til vifta gåen. den fungerte slik at det skal blåse en god del på tomgang. men når motoren ruses, så strammes clutchen og vifta skal blåse veldig mye.
Ta opp panseret, og heng over motoren. min blåste veldig mye når jeg vrei litt på gassen oppi motorrommet, når alt var som det skulle. når clutchen var gåen, gikk vifta med vesentlig mindre hastighet, og ikke nok til å lage noe trøkk.
Tror kanskje vifta gikk med samme hastighet nesten også, samme om det var på tomgang eller med litt gass.