Forstår at du enda ikke er helt overbevist, men det er bedre å vurdere før en kjøper ny bil enn å angre i ettertid.
4.2 literen er en god motor, svakhetene er forgasseren og en hel spagetti med vakumslanger runt forgasseren.
Den er lat...men har bra dreimoment. Den bruker like mye bensin, kanskje mer enn 4 literen.
Driftsikkerheten til 4.2 literen er ikke så bra som på 4 literen, pga. forgasser, elektrisk styrt choke, tenning etc.
Tror ikke det går så mange YJ i norge med 2,5L, det er vel mest i TJ’ene 2.5 literen er utbredt. Det er en del som anbefaler 2.5 literen...alle som skal selge en (muligens for å kjøpe en 4 liter
). Mange som skal selge en TJ m/2.5, skriver ikke i annonsen at det er en 2.5.
Slik var fabrikk ratingen på motorene som var levert i YJ’ene.
YJ 4.2 87-90(Forgasser): 112 hk / 210 ft-lb
YJ 2.5 87-90 (TBI): 117 hk / 135 ft-lb
YJ 2.5 91-95 (MPI): 123 hk / 139 ft-lb
YJ 4.0 91-95 (MPI): 180 hk / 220 ft-lb
Hvilken motor du skal velge...ja det er det enkleste valget du har:
4.0 Literen.Når du kjøper en Wrangler får du et kinderegg av en bil som er unikt alle andre biler.
Du får hard topp (god og varm på vinteren), softopp, bikini topp, toppløs, halvdører, uten dører, nedlagt frontrute ...you name it.
Skulle du bli ”lei” orginal versjonen, har du en bil med verden største utvalg i ekstrautstyr.
Personlig foretrekker jeg automat langt fremfor manuell kasse, hvis du ikke har prøvd YJ men automat vil jeg anbafale at du prøver.
Av de bilene du har prøvd, hva var det som ikke svarte til forventningene?
Når du kjøper en Jeep med bensinmotor må du forvente dobble bensinkostnader sammenlignet med familie fremkomstmidler fra samme periode.
For Wrangleren gjelder denne formelen: 2 x drivstoff utgifter = 100 ganger mer kjøreglede
Ikke en YJ men en ZJ.