Det er samme system foran og bak på quadradrive, men mulig det er satt opp med større effekt bak fordi bakdiffen er størst.
Det er enkelt å sjekke om systemet funger i det hele tatt.
Jekk opp begge forhjul, sett transferkassen i N og drei rundt på et hjul, det andre vil da først gå motsatt vei ca. en omdreining før det stopper og så går samme vei som det man dreier rundt på (hvis quadradrive-systemet er i funksjon).
Hvis begge hjulene av en eller annen grunn snurrer samme vei med en gang, så må man sette transferkassen ut av N og så dreie på nytt. Det andre hjulet vil da gå motsatt vei ca. en omdreining før det vil bli tyngre å dreie og til slutt umulig å dreie rundt (hvis quadradrive-systemet er i funksjon).
Gjør så det samme bak.
Her er en tråd med samme problematikk:
http://www.4x4community.co.za/forum/showthread.php?t=122326Grand Cherokee quadradrive var nok ment å være et enkelt system som skal gjøre alt automatisk for sjåføren, og i utgangspunket var vel ikke bilen ment for de helt store off-road oppgavene.
Systemet fikk mye skryt da det kom for det var jo et framskritt sammenlignet med ZJ-modellen og andre Jeep-modeller.
Manuelle difflock-sperrer krever mere forsiktighet fra sjåføren eller mye mere elektronikk/automatikk som overvåker og kobler ut sperrene når det er nødvendig.
Interessant test
http://www.youtube.com/watch?v=i0bKtjvnM8Y