Jeg synes Baja Claw dekkene er suverene. De trekker en del mer drivstoff, ca 0.2 til 0.4 ekstra, men så er de jo ganske mye større enn orginalomkretsen også da. Når det gjelder bråk, så kan jeg ikke si at jeg merker noe. Det jeg derimot merker, er fleksibiliteten i stivheten jeg nå har. Ønsker jeg mykere kjøring, har jeg litt mindre luft. Passer meg fint på dårlige nord-norske veier med mye tele-hiv og annet dritt.
Hevingen min var DYR. Men, det var kun fordi jeg valgte det beste / dyreste hevesettet jeg fant med TUV godkjenning samt at settet er montert på merkeverksted. Selve hevingen kostet vel 38 lapper tenker jeg. Dette kan du nok få meget mye rimeligere om du gjør det selv samt om du ikke kjøper de dyreste delene, dempere osv. Men, FOR ALL DEL, kjøp et TUV godkjent sett. Anbefaler deg å få tak i det i gjennom Amund på BG Nor, han har fått en del erfaringer nå som vi har bygget min JK samt at de fikser ting om noe skulle gå galt. Skal komme med et par eksempler her som gjør at jeg i vertfall synes det er verdt å bruke de ekstra kronene på å kjøpe det i Norge med norsk garanti framfor å importere det selv:
1: Det var problemer med TUV papirene da jeg var på visning for godkjenning. Dette pga at totaltvekten på den norske varebil modellen og bilen som ble TUV godkjent i Tyskland skilte 59 kg. Derfor nektet BT å godkjenne bilen. Dette tok BG Nor, dvs Amund, svært alvorlig og sa at de hadde solgt meg et TUV godkjent produkt, og skulle derfor ta saken til bilen ble godkjent. Bilen er pr i dag godkjent.
2: En av spiralfjerene bak knakk for ett par mnd siden. Det var ingen problem å få ny via norsk garanti hos BG Nor.
Jeg har handlet mye med BG Nor. Mulig de ikke har de laveste prisene, men de har meget god service, og det teller mye for meg.