En annen ting som kan være verdt ett forsøk er å måle bremsetrykket på den bremsekraft forsterkeren du har nå.
Det kan faktisk se ut som om f.eks en TJ 2000 modell har nesten dobbelt så høyt trykk på bremsekraftforsterkeren sin som en XJ 91 modell har. Dessuten viste det seg at en TJ 2004 modell hadde 500 mindre psi trykk enn en 2000 TJ hadde. så her kan det være variasjoner selv innen en modell.
Fant dette på stu-offroad.com.
Artikkelen dekker egentlig hydroboost oppsett, noe som gir VESENTLIG bedre bremser, men det han fant ut kan være en rimelig løsning. Hvis bremsekraftforsterkerne lar seg bytte modellene seg i mellom.
Note: Since my install, I've been able to test a couple other TJs to see what kind of pressure their stock systems were generating. An '04 automatic equipped model came in at 1500 PSI and an '00 automatic was putting out 2000 PSI. In contrast, the '91 XJ that Van and I did an install on measured just 1100 PSI with the stock booster. The single diaphragm vacuum boosters of that era do put out less pressure than the dual diaphragms used in the TJs.
http://www.stu-offroad.com/suspension/vanco/hydroboost-1.htmKan være verdt en titt.