Skrevet av Emne: merkelig fjernlys problem på 95 mod  (Lest 1839 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
merkelig fjernlys problem på 95 mod
« på: Lø.,25,Oktober,2014,21,30 »
hei

har nylig gått til innkjøp av en 95mod 4 liter high output. og er ganske fornøyd med motor og hvordan bilen er på veien. har drevet og skudd og skrudd på endel gamle bmw er. men etter i sommer der jeg brukte hele sommerferien min på og finne utav et problem solgte jeg alt av det som hadde bmw logo. tilbake til problemet mitt på jeepen.

hadde vel kjørt en halvtime med fjernlysene på. så plutselig så forsvinner alt av kjørelys. og en rar lyd kommer under eller i nærheten dash(mot lysbryter) bordet. så jeg tok av fjernlyset og lyden forsatte noen sekunder etter så kom kjørelysene på igjen. prøvde en gang til og det samme skjedde igjen. så etter jeg hadde komt meg hjem og bilen hadde stått en time. gikk jeg ut og prøvde igjen men då funket alt av lys igjen. hva kan være problemet mitt her? har lest litt på forum over dammen. men kan ikke finne samme problem. de fleste skriver lysbryter eller signal arm?

har byttet lyspærer.
sjekket sikringer.
lysbryter virker på alle trinn. jeg mistenker et rele ellet noe som går varmt og kortslutter en kontakt eller noe?

takker for alt hjelp på forhånd:)

Utlogget Akvamania

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
Sv: merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #1 på: Lø.,25,Oktober,2014,21,47 »
Hei. Jeg hadde samme problem på min forige xj. Av og til når jeg slo på fjernlys så blinket det i lysene for så å slå seg helt av. Hadde den samme lyden du beskriver. Hos meg viste det seg at det var et gåent rele. Men jeg hadde også 4 ekstralys på taket.
Har du noen ekstralys montert på din?

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #2 på: Lø.,25,Oktober,2014,22,08 »
stemmer. nei har ikke montert noe ekstra lys enda. men planen var og montere enten 2 eller 3 1000m i fronten. men tror at det vil bli et problem når sommeren kommer med tanke på varmgang.
eller gå for et sett med Rigid D2.

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #3 på: Sø.,26,Oktober,2014,01,23 »
hvor er relet som går til fjernlysene ?
« Siste redigering: Sø.,26,Oktober,2014,01,33 av jeep92 »

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #4 på: Sø.,26,Oktober,2014,15,18 »
Kan være at lysbryteren har en dårlig kontakt, og strømledninga inn på bryteren smelter pga varmgang. Kjøp deg ny lysbryter, og monter biltemas lysforsterkersett, så du får koblet opp releer på hovedlysene. Originalt går nemlig all strøm til lysene gjennom lysbryteren.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #5 på: Sø.,26,Oktober,2014,15,59 »
takker for svar.
satt akkurat og leste det du skriver på et forum i statene. var ute og sjekket denne bryteren og ser den er blitt byttet før. de har også oppgradert ledningene. men jeg kommer til og legge opp nytt til lysene. siden den originale bryteren virker noe svak og går varm over tid.

Utlogget tmkarlsen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 89
Sv: merkelig fjernlys problem på 95 mod
« Svar #6 på: Ti., 4,November,2014,12,52 »
Har du link til det biltema settet?
2000 Jeep WJ 3.1TD

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje