Skrevet av Emne: tips anngående heving å hjul , ønsker å kjøpe hjul  (Lest 751 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget dartsport

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
tips anngående heving å hjul , ønsker å kjøpe hjul
« på: Ma.,20,Desember,2010,20,12 »
eg ska bruke bilen kun i skogen å ønsker ikke å bruke alle pengene mine på bilen .
for å heve bilen bak , kan eg banke bladene som er og sveise på noen klosser , eller ???

for å heve bilen forran antar jeg at jaeg trenger litt mer ... lange fjærer , drop pitman arm og selvfølgeli lenger dempere runt om ...

vil heve bilen ca 6 tommer , har lest at d går uten å mod mellomaksel ???

kom med tips om hva eg trenger... men skal prøve å gjøre det billig ,

hjul er ett must . hvilken størrelse ser jeg etter på en slik bil ?? dumt å kjøpe på må få ...

takker på forhånd for tips ;D

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: tips anngående heving å hjul , ønsker å kjøpe hjul
« Svar #1 på: Ma.,20,Desember,2010,21,01 »
Ja hvor skal vi begynne ;)Heving bak kan gjøres med lengre sjakler og kombinere med å bytte ut noen lange blad fra Chev S 10(Blazer evt)Avhengig av sjakellengde så kan du få 5-6".Foran så må du ha lange fjærer +evt spacere for å komme opp i den høyden,Jeg har 4.5"fjærer +spacer,det gir omtrent 6",avhengig av vekt.
Lange dempere+ lange bremseslanger foran og bak selvfølgelig.Ny eller modifisert trackbar foran,ellers vil akselen kommme langt ut på høyre side,det blir feil sentering.Pitmanarmen må du ikke ta,ikke på en skaubil mener jeg.Fjerne hele sway-baren foran og evt bak.Det går til slikt bruk å la gearkassa bli der den er,men 1" senking på traversen+ gradkiler mellom fjærer og aksel bak er lurt på grunn av krapp vinkel på mellomakselkryssa ved slik heving.
Dekk og felger ja,der ville jeg brukt 33"x12.5 Mud-terrain av et el annet merke på 8 el 10" felg.Den originale bakakslen liker ikke veldig store hjul.Ellers er det vel kapping av hjulbuer og slike ting for å plass til hjula.Det er sikkert mye mer å andre forslag,men nå har du litt å tenke på.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget dartsport

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Re: tips anngående heving å hjul , ønsker å kjøpe hjul
« Svar #2 på: Ma.,20,Desember,2010,23,02 »
Ja hvor skal vi begynne ;)Heving bak kan gjøres med lengre sjakler og kombinere med å bytte ut noen lange blad fra Chev S 10(Blazer evt)Avhengig av sjakellengde så kan du få 5-6".Foran så må du ha lange fjærer +evt spacere for å komme opp i den høyden,Jeg har 4.5"fjærer +spacer,det gir omtrent 6",avhengig av vekt.
Lange dempere+ lange bremseslanger foran og bak selvfølgelig.Ny eller modifisert trackbar foran,ellers vil akselen kommme langt ut på høyre side,det blir feil sentering.Pitmanarmen må du ikke ta,ikke på en skaubil mener jeg.Fjerne hele sway-baren foran og evt bak.Det går til slikt bruk å la gearkassa bli der den er,men 1" senking på traversen+ gradkiler mellom fjærer og aksel bak er lurt på grunn av krapp vinkel på mellomakselkryssa ved slik heving.
Dekk og felger ja,der ville jeg brukt 33"x12.5 Mud-terrain av et el annet merke på 8 el 10" felg.Den originale bakakslen liker ikke veldig store hjul.Ellers er det vel kapping av hjulbuer og slike ting for å plass til hjula.Det er sikkert mye mer å andre forslag,men nå har du litt å tenke på.

hørtes smart ut dette :) hvor anbefales å kjøpe deler ?

Utlogget Madbutcher

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: tips anngående heving å hjul , ønsker å kjøpe hjul
« Svar #3 på: Ma.,27,Desember,2010,16,58 »
Hevesett kjøper du i USA om du ikke skal bruke bilen på vei.. Ship det hjem med Jetcarrier så koster det deg ikke allverden i frakt

Om du bruker S10 fjører bak kan vel den lokale høgger'n være enplass å begynne å leite..

Dekk finner du brukt regner jeg med..

Følg med på forumene rundt om kring ;)


Lykke til.. å post gjerne masse bilder når du kommer igang ;D


1990
2 door XJ 4.0l
32x11,5 kumho road venture kl71 

I got your Jeep thing...now it hurts when I pee...

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23833