Hei Tommas km,
først må du sjekke hvilken automatkasse du har i bilen.
Er det en AW4 står er NSS plassert på høyre side av kassen.
Hovedsakelig trenger du bare å koble sammen to ledninger slik at du kan starte motoren til en hver tid så lenge tenningen er på.(Terminal B og C)
Så må du koble inn ryggelys bryteren på den manuelle kassen mellom terminal A og E.
Du trenger muligens også en CPS (chrankshaft position sensor), denne har litt andre fester på manuell vs automat, den gjør akkurat samme funksjon på manuell...forteller PSM hvor motorent TDC er.
Det som gjør at dette blir en enkel sak er at AW4 kassen har en egen styring TCU (trans control unit) og ikke er styrt av motorens PSM (Power Control Module)
Det elektriske er ikke det som er mest jobb med, det mekaniske med cluchpedal, clutch sylinder etc er vel større utfordring.
En annen sak er hvorfor du vil gå fra automat til manuel, har du AW4 kasse er denne en bunnsolid kasse med svært få feil og i kombinasjon med 242 transferkassen et meget bra og konfortabelt oppsett. Det skulle være temellig lett å få tak på en brukt automat fra en skrotet bil til en rimelig penge.