Skrevet av Emne: Olje i kjøle vannet, noen som kan hjelpe ?  (Lest 1341 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget oyvim

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Olje i kjøle vannet, noen som kan hjelpe ?
« på: Ti.,19,August,2008,19,45 »
Hei
jeg har et problem med min grand cherokee 3,1 disel 1999 mod (2000mod).
Det kommer olje i kjøle vannet. Jeg fikk et råd om å sjekke toppene. De ble sendt inn for sjekk men ingen ting galt ble funnet av de. er det noen som kan hjelpe meg. Alle jeg har snakket med sier at det helt sikkert var en topp som var gåen.

Øyvind M

Utlogget skruknott

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 81
Sv: Olje i kjøle vannet, noen som kan hjelpe ?
« Svar #1 på: Ti.,19,August,2008,20,10 »
helt blank på både WJ (som jeg går ut i fra at det er snakk om) og diesel, men på ZJ går automatolja innom radiatoren for kjøling, altså det er en egen loop i radiatoren for girolja. Jeepere i USA kobler ofte ny sløyfe utenom og til egen oljekjøler fordi de frykter at gearkassa tar kvelden hvis det kommer vann i olja.
Skudd i blinde dette, men kanskje verd en sjekk...? Aner ikke om du har automat engang...
Safety third

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Sv: Olje i kjøle vannet, noen som kan hjelpe ?
« Svar #2 på: On.,20,August,2008,07,15 »
Hvis toppen(e) er kontrollerte og funnet i orden er det meget høyst sannsynlig at det er toppakninga som er årsaken til lekkasjen. Kjøp deg et sett nye og monter på plass så vil jeg tro problemet er løst. :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget oyvim

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Sv: Olje i kjøle vannet, noen som kan hjelpe ?
« Svar #3 på: Sø.,24,August,2008,22,50 »
nå er toppene på igjen. det var ikke toppaktningen som var problemet.
Under vannpumpa ilgger oljefiulteret. Her går det kjølevann for å kjøle oljen og når vi koblet om vannslangene her kom det motorolje ut av vannkanalen så er rimelig sikkre på at det er her problemet ligger. Skal legge ut en melding når det er skrudd sammen igjen.

Øyvind M