Bryteren sitter på transferkassa i framkant. Speedsensor sitter i bakkant av kassa. Det er kun disse 2 sensorene som sitter på 249 transfer kassa.
Men jeg har lest mye om dette på amerikanske forum, og det er ikke sikkert at det er bryteren. Dårlig kontakt og jording på displayet er også en mulighet.
Noen har forsøkt å dra av pluggen på sensoren, og tape den, uten hell. Fremdeles den irriterende lyden og feilen på displayet. Det var en som hadde en god løsning, han hadde kastet ut hele displayet og satt inn bilnavigasjon i stedet.
Kanskje ikke så lurt, da det sikkert kommer andre feil på bilen.Er det en sensor som ikke virker eller tas bort, så påvirker det andre sensorer og hjernen.
Hadde nylig en feil med speedometersensor, etter bytte av viskosekobling, så røk det en tapp inne i sensoren som går ned i drevet. Dette resulterte i at jeg mistet 4 gearet og bilen gikk ikke på tomgang. I det jeg slapp opp gassen, så døde den helt enkelt. Ikke spesielt gøy i lyskryss. Med ny sensor, så er alle de problemene borte.
Sliter selv med samme problem, men har ikke tatt tak i det ennå. Leste et sted om en som hadde tatt ut pluggen på sensoren, og koblet de 2 sorte ledninger sammen.
Da skulle ikke feilen dukke opp mer, men har ikke vært under og tittet, så kan ikke garantere denne metoden.
Står mye om dette på NAGCA.com og jeepforum.com.
Som amerikanerne selv skriver, denne sensoren må være den dummeste som finnes. I og med at det bare er 4WD alternativ på 249 kassa, så må dette være en av de mest unyttige sensorene
som Jeep har laget.
bas