Skrevet av Emne: 3.1 motor  (Lest 13081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jeepwj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Sv: 3.1 motor
« Svar #60 på: Lø.,20,Desember,2014,01,30 »
hehe :P!!! Type du!

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #61 på: Lø.,20,Desember,2014,01,33 »
Jeg er type ja ;D Selger den ihvertfall ikke under 125000 ihvertfall!!!!

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #62 på: Lø.,20,Desember,2014,01,34 »
Ja klart du kan få noe mere enn 105k for den, men du kan også risikere at du ikke får mere for den.
Det blir en kalkulert risiko som så mye annet innen business.
Hvor stor er sjansen for å finne kjøper som vil betale 125k eller mere, så lenge det finnnes alternativer i ymse pris og motorklasser?
Men hvis bilen virkelig er så strøken så kan det jo hende at noen som ser og prøver den slår til.
Det er jo ingen formue vi snakker om heller da.

Jeg betalte 195k for min i 2009, uprøvd, med 85.000 km på telleren.
Det var vel relativt OK pris der og da siden 2-3 år nyere 2,7CRD med høyere km.stand lå minst 50k over i pris.
Men gikk på en aldri så liten rustsmell året etter, men ellers angrer jeg ikke så mye, bortsett fra at jeg ville ha valgt 4,7 V8 om jeg fikk gjøre det om igjen (og ingen bil fra sørlandets saltlake).
Skulle nok ha visst mere og undersøkt mere før kjøpet, men bob bob  8)
Jeg fikk iallefall Quadra-drive enda jeg ikke helt visste hva det var for noe den gangen  :P
« Siste redigering: Lø.,20,Desember,2014,01,37 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #63 på: Lø.,20,Desember,2014,01,50 »
Quadra drive ja...... Noen vil ha diesel og noen vil ha bensin!

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #64 på: Lø.,20,Desember,2014,01,55 »
Finnes det noe annet enn QUADRA DRIVE på markedet???

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #65 på: Lø.,20,Desember,2014,02,06 »
Jada.
Quadra-drive var egentlig option på laredo og limited. I USA er det mange biler uten Quadra-drive (de har som regel Quadra-tracII da).
Men fordelingskassa er identisk med Quadra-drive da.
Til Norge kom heldigvis de fleste bilene med Quadra-drive, men det finnes en del 1999-modeller uten. De har altså Quadra-tracII.
Er man ikke klar over dette så vet man ikke helt hva man kjøper.

Noen USA-biler har Selec-trac, det er back to basic 4WD med 2WD funksjon så man kan kjøre bilen som ren bakhjulstrekker, samt 4L og 4H part time og 4H all time.
I motsetning til de to andre variantene har den ingen automatisk eller variabel 4WD funksjon. Alt er enten på eller av ut fra girspakens posisjon.

Les alt om det her http://www.wjjeeps.com/tcases.htm

Men det er jo ikke så ofte man har behov for quadra-drive til vanlig men det er iallefall kjekt å ha i vinterlandet Norge.
En fordel for de seriøse offroaderne er det faktisk å ikke ha Quadra-drive (Vari-lok differ), for da kan man relativt enkelt montere manuell sperre på for og bakdiff.
Skal man erstatte Quadra-drive med sperre må innmaten i diffen byttes.



« Siste redigering: Lø.,20,Desember,2014,02,26 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #66 på: Lø.,20,Desember,2014,04,07 »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget yamahamm

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 179
  • salangen troms jcn medlem nr:1108
Sv: 3.1 motor
« Svar #67 på: Lø.,20,Desember,2014,08,17 »
Fin og rå lyd :)
aka crazymm
www.scooterforum.no
1993 Jeep grand cherokee 4,0l selec track
2" bb
khumo road venture mt
++++

Utlogget mopedman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Sv: 3.1 motor
« Svar #68 på: Lø.,20,Desember,2014,15,19 »
Ny bil eller ei? Syns nå denne bilen min er verd noe mer enn stusselige 105000,- enn jeg ga for den! Tror nok jeg kan få litt mer enn det for den igjen!

Jeg syns det var en rettferdig pris satt pga. billige 2,7d. Og bilen snart er 15 år gammel..

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #69 på: Lø.,20,Desember,2014,18,57 »
Reg. første gang 26.10.2000 som er noen uker før min. Så altså såvidt passer 14 år, hvilket ikke er noen ungdom heller da  :)
Min er produsert i januar 2000 ifølge merkelappen på førerdøra. så den stod vel på utstilling eller noe lenge kanskje.
21. januar kl 15 er det vel når det står MDH: 012115 ?
Denne er produsert noen mnd. senere ut ifra chassisnr. ser jeg (1J4GWB845YY130928).
« Siste redigering: Lø.,20,Desember,2014,19,44 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #70 på: Lø.,20,Desember,2014,19,48 »
Eldre type merke:

A vehicle safety certification label is attached to every DaimlerChrysler Corporation vehicle.
The label certifies that the vehicle conforms to all applicable Federal Motor Vehicle Safety Standards. The label is located on the driver-side door shutface.
On the example above, "Date of MFR" is listed as "1-96" which is "January 1996".
At the bottom left of the plate the Month, Day and Hour of manufacturer is listed as "MDH 010615", this means that the vehicle was built January ("01"), 6th ("06") at 3:00PM ("15").

http://www.wjjeeps.com/vin.htm

2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #71 på: Sø.,21,Desember,2014,01,53 »
Kjørte i Oslofjordtunnelen med båt på slep i dag! Bilen fikk jobba litt opp den bakken der og det lukta brent i bilen. Tempen var på ca 100 grader! Hengeren veide ca 2200kg! Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis vekta hadde vært 3360kg som er oppgitt i vognkortet! Er ikke disse bilene konstruert for å dra den tunge lasta?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: 3.1 motor
« Svar #72 på: Sø.,21,Desember,2014,02,18 »
Du husket vel å trykke på O/D knappen på girspaken (slik at O/D off-lampa lyser på dashbordet ? )
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #73 på: Sø.,21,Desember,2014,02,23 »
Ja! Jeg dro girspaken i andregir og lå ca i 60 km/t oppover bakken! Denne tunellen er så bratt og det hadde bilen ikke noe godt av! Gikk bra da :)

Utlogget DjHeine

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: 3.1 motor
« Svar #74 på: Sø.,21,Desember,2014,02,30 »
Men det bør ikke lukte svidd av en bil som er "konstruert" som en abeidshest og kan dra nesten 3500kg på kroken! Riktig nok er Oslofjord tunnelen konstruert feil og det er mange lastebiler som har kveila der, ja kanskje det sier litt, men allikevel!