Skrevet av Emne: ZJ rust hotspot  (Lest 1141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
ZJ rust hotspot
« på: Ti., 5,April,2016,21,15 »
Har akkurat fikset på braketten for bærearm og stabilisatorstag på bakaksel på min ZJ.  Var innom grand parts, de aller fleste akslene dems hadde samme rustproblemet. Anbefaler andre ZJ eiere å sjekke den braketten og fikse den før den ryker som hos meg.

Medlemnr 1208
93mod ZJ.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: ZJ rust hotspot
« Svar #1 på: On., 6,April,2016,04,06 »
På WJ har de løst dette problemet med å ha et annet oppheng bak, men de flyttet hotspot'en til framaksling isteden.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: ZJ rust hotspot
« Svar #2 på: On., 6,April,2016,17,28 »
Har/hadde samme greia på min. Oppdaget etter at jeg hadde montert høyere brakett for trackbar. Virka ikke så ille når jeg monterte braketten, men merka at den løsna litt etterhvert, og da oppdaga jeg rusta. Har sveisa på ei plate, så skal være sånn tålig bra nå, men må nok sveise på nytt feste.

Hvordan løste du problemet?
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget eriktar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 94
Sv: ZJ rust hotspot
« Svar #3 på: Sø.,10,April,2016,13,31 »
Fjernet alt av rust på braketten med elektrolyse.  Forsterket de skadde platene med friske plater, så sveiset tilbake på akselen.  Epoxy grunnet.  Kjøpte en aksel av Grandparts som jeg tenker å fikse skikkelig dersom denne reperasjonen ikke var nok.  Vurderer både landstreffet på Gol og Rena, så vi finner vel tidsnok ut om dette var godt nok. :)
Medlemnr 1208
93mod ZJ.