Skrevet av Emne: Jeep Cherokee '96 2,5TD 300 000 km skal prøve å få 24K for den, noen meninger?  (Lest 1172 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dry Only

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Hei,

Det er litt kjipt å selge for denne bilen har jeg hatt siden den var ny. Den var første gang registrert i '97, men det er en '96 modell (grønn metallic). Etter ca 8 år tok jeg over endel av servicen selv og har skiftet olje hver 15 000
Videre har jeg siste seks - syv år skiftet dieseltanken, caliptere, bremseklosser, bærekuler, kryss osv....

Men vedlikehold begynner å bli noe mer enn bare moro. Og kombinasjonen anstrengt økonomi og travelt med ny jobb gjør det ikke bedre. Nå er det hjullagerne bak som må skiftes. Og den venstre calipteren "henger" litt og da er det min erfaring at det er like greit å bytte til ny.

Det ligger et sett nye fjærer i garasjen som følger med, den er litt segen i rumpa  ;)
To helt nye Hakkapelita dekk m pigg foran. Og jeg har satt inn Xenon lys og det funker veldig bra!!
Ja og så er det noe rust over dørene på begge sider. Har forløpig tapet, men her må noe gjøres.
Bilen ble sist EU godkjent sommeren 2012. Bilen er fortsatt registrert og årsavgiften er betalt.

Jeg holder til i Grimstad området og kan nås på tlf 9168 4082

mvh
Jan
Cherokee 2,5 TD -97'

Utlogget Jippei

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 91
Sånne biler skulle vært stoppa ut og hengt på veggen. Synd og kvitte seg med en gammel venn..

Prismessig er vel alt avhengig av tilstand og vedlikehold. Høres ut som du har stellt fint med den. Topper da? Har du fått 300" km uten å måtte skifte topper? Da tror jeg du har foreløpig norgesrekord.

"Måtte" selv selge min gamle Cherokee fordi jeg kjører 40-50.000 km i året. Ble heldigvis et nytt familemedlem fra Jeep  8)

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sånne biler skulle vært stoppa ut og hengt på veggen. Synd og kvitte seg med en gammel venn..

Prismessig er vel alt avhengig av tilstand og vedlikehold. Høres ut som du har stellt fint med den. Topper da? Har du fått 300" km uten å måtte skifte topper? Da tror jeg du har foreløpig norgesrekord.

"Måtte" selv selge min gamle Cherokee fordi jeg kjører 40-50.000 km i året. Ble heldigvis et nytt familemedlem fra Jeep  8)
En venn av meg hadde en 94-95 mod XJ som hadde gått over 300k km med originale topper.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.