www.jeepclubnorway.no
Modeller => YJ => Emne startet av: 77 golden eagle på Fr., 6,Juni,2008,23,59
-
Jeg skulle starte bilen ikveld, det kom en rar lyd fra motoren, hørtes ut som det var dieselbil, check engine lampe lyste. Jeg stoppet motoren og prøvde igjen, da var den død.
Har sjekket plugger, det var gnist, men de var tørre. Oljen så normal ut.
Det kan være CPS'en som har tatt kvelden eller bensinpumpa. Bilen er en 95' manuell.
Sjekket også at det kom bensin fra skruenved injektorene.
Det er problem med radiator. Det skummet over på ekspansjonstanken igår etter jeg hadde parkert.
Men det er nok noe annet.
Er det noen som har tips til hva det kan være, evt. hvem er det som selger CPS sensor..
Er det noen som kan ta et bilde av hvor CPS sensor sitter..
Mvh Frank
-
Frank, bare nyskjerig?? Fikk du testet/lest ut feilkode i går kveld?
Men tror nok du bare kan begynne demont av topp å få den slipt... Evt. kanskje like greit å finne en 4L bytte motor...
Se på det positivt du... nå kan du også få bytta den sprukne manifoilen din.
-
Mulig dette ikke er relevant for deg, men min YJ har stoppet opp for meg ved to anledninger grunnet følgende.
1. CPS - Dette pågikk litt over tid og bilen lot seg ofte starte igjen etter en tid, for så å dø ut igjen.
2. Coil - Her var det full stopp og ikke mulig å starte (få strøm) igjen før enheten var byttet.
CPS kjøpte jeg på Vollen Truck Part's. kostet ca.1100kr.
(http://www.4x4xplor.com/images/cps/DSC02130.jpg)
-
Frank, bare nyskjerig?? Fikk du testet/lest ut feilkode i går kveld?
Men tror nok du bare kan begynne demont av topp å få den slipt... Evt. kanskje like greit å finne en 4L bytte motor...
Se på det positivt du... nå kan du også få bytta den sprukne manifoilen din.
Har sjekket ut feilkode ikveld, 24=Throttle Position sensor out of range.
35=Rad Fan control relay circut.
Ja, skal bytte radiator og manifold også, det med å stroke motoren koster mer enn lommeboka tåler nå før ferietid.
Heepeejeep, har du automat på din YJ?
Synes det er rart at oljen ser normal ut, hvis toppen er gått så skal vel oljen bli grå.
Skal uansett sjekke ut med en 4L byttemotor
-
Frank, bare nyskjerig?? Fikk du testet/lest ut feilkode i går kveld?
Men tror nok du bare kan begynne demont av topp å få den slipt... Evt. kanskje like greit å finne en 4L bytte motor...
Se på det positivt du... nå kan du også få bytta den sprukne manifoilen din.
Heepeejeep, har du automat på din YJ?
Jeg har automat.
-
Har sjekket ut feilkode ikveld, 24=Throttle Position sensor out of range.
35=Rad Fan control relay circut.
Ja, skal bytte radiator og manifold også, det med å stroke motoren koster mer enn lommeboka tåler nå før ferietid.
Synes det er rart at oljen ser normal ut, hvis toppen er gått så skal vel oljen bli grå.
Skal uansett sjekke ut med en 4L byttemotor
Synd du ikke sjekket koder før Svinndal, jeg hadde en TPS med meg.
Kode 35 virker litt rart at du får. Hvis du googler "35=Rad Fan control relay circut" så ser du at de mopar kjøretøyene som omhandles har el.vifte. Det har ikke du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????????
Radiator og manifold har sannsynligvis lite med problemene dine å gjøre. Jeg regner med at du nevner de som deler som også skal byttes uansett.
Jeg vet om en 4 liter, men den bør nok åpnes (status ukjent).
-
Hvis dette er noe som ryker "ofte" er e vel greit å ha dette i Yj`en...
TPS +++ er det andre dingsbomser som man bør ha????
Så slipper jeg dette problemet som Frank har :o
-
Hvis dette er noe som ryker "ofte" er e vel greit å ha dette i Yj`en...
TPS +++ er det andre dingsbomser som man bør ha????
Så slipper jeg dette problemet som Frank har :o
Min erfaring her er at hverken CPS eller TPS ryker over natten, de svekkes gradvis og bilen vil gi deg noen hint før det blir helt stopp. TPS kan også forsøkes rengjøres.
-
CPS ryker i min erfaring plutselig og uten forvarsel, i motsetning til TPS som svekkes gradvis.
-
Bilen blir hentet i helga, det er nok mest sannsynlig toppakning som må byttes, toppen planslipes.
Hvis da ikke blokka er sprekt, da blir det nok "ny" motor.
Bytter radiator, manifold, vannpumpe++ , ja dette blir nok billig.
Er det andre ting som bør byttes samtidig??
-
Da er ny radiator kjøpt inn 2500,-, grei pris, manifold og CPS er på vei fra US.
-
Hvor kom den nye radiatoren fra ?
-
Det er en standard radiator, han holder til i Gressvik og driver bare med radiator.
Tlf:69331230, Larsen.
-
Skal du først handle deler fra Unaiten, ta med en O2 sensor (lambdasonde) og TPS sensoren også så er en ganske godt dekket. I alle fall det jeg har liggende.
-
Kanskje jeg går til innkjøp av denne:http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=389&plID=1228&partID=40362 (http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=389&plID=1228&partID=40362)
Jeg håper ikke det men..
-
Har du fått åpnet motoren og funnet feilen?
-
Får svar på mandag, så får vi se.
-
Da har jeg hentet jeepen. Alt av deler er byttet, den starter når den er kald, men starter ikke når motor er varm.
Er det noen andre som har hatt samme problemet. Bilen får bensin.
Den lugger litt innimellom også. dette skjer under fart.
Fikk bl.a. kode 22(coolant temrature sensor) og 24 TPS sensor ikveld..
-
Ja dette var jo typisk. Fikk kjørt jeepen til EB i helga, han fikk ikke kontakt med hjernen på bilen med diagnosemåler eller hva det nå heter, check engine lampa lyser ikke lenger nå.
Ny hjerne på denne koster sikkert flere tusen..
Skulle starte opp for å reise hjem, da var den helt død.
Jeg gir opp, vurderer å kvitte meg med bilen nå etter mye hassle, møkkabil >:(...
Heller ta inn en CJ-7 i bruksstand som veteran, mindre trøbbel med elektronikk på de eldre jeepene..
-
Er vel ikke det samme problemet, men det er en på offroad.no med en 4-liter som hadde problem med start ved varm bil, hadde noe å gjøre med vakuum innsug av falsk luft....
Skder ikke å sjekke det ut.
-
Takk for tips, jeg tipper at EB finner feilen..
-
Da har EB funnet feilen, det er hjernen som er problemet.
Ny hjerne blir for dyrt, så da blir det en brukt fra ebay eller lign.
Er det noen som vet man kan bruke hjerne fra en 4 L automat, har selv en manuell.
Det er flest biler med automat, men det kryr ikke av disse bilene på høggern.
-
Da er en remanufatured ECM computer bestilt fra www.rockauto.com (http://www.rockauto.com), $324 inkl frakt.
Skal hente jeepen imorgen, EB kunne låne sin ECM inntil jeg får ny fra US.
Så da venter jeg litt til med å kjøpe JK ;D
-
Ta godt are på den gamle,kan den reddes?
-
Hjørsj, så flott da Frank!
Hvis hjernen var død, så var det kanskje ikke
så rart at feilsøkeren ikke ga noe svar da den ble koblet til!
Anyhow, nå blir det hjernejakt.
:D
-
Ja det var godt å få jeepen på veien igjen..
-
Da er det montert ny computer idag som jeg omsider fikk fra US etter 2,5 uker..
Går som en drøm nå. :)