Skrevet av Emne: TÜV-godkjennelse på hevesett  (Lest 5594 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hinalupo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
TÜV-godkjennelse på hevesett
« på: Ti.,15,Juli,2014,00,12 »
Hei,

Jeg har et stort ønske om heve min Cherokee sport 98, med Trail Master Suspension. Har funnet dette på nettet til en fornuftig pris, etter moms og frakt: 4.5 Inch Lift Kit with NGS Shocks.

Link: http://www.trailmastersuspension.com/Lift-Kits-Suspensions-Shocks/4-5-Inch-Lift-Kit-with-NGS-Shocks.aspx?t_c=1&t_s=38&t_pt=3533&t_pn=T%2fMTM3745-40023#ctl00_ContentPlaceHolder1_pDetail_productSpecs

Jeg lurer på om det er noen andre her som har kjøpt det samme, eller evt. vet om jeg får TÜV-godkjennelse på dette hevesettet? Har søk rundt på nettet men klarer ikke finne noe. Har forsøk å maile Trail Master, men har ikke fått svar.

På forhånd takk  :)
Jeep Cherokee Sport 98
TrailMaster 3,5" / 75mm
BF Goodrich 31x10,5,R15

Utlogget jeepzter

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #1 på: Ti.,15,Juli,2014,08,57 »
Får trailmaster med TUV papirer hvis du bestiller fra Tyskland eller nomax.no :)
Leverandør er vel taubenreuther i Tyskland, der eg fekk papirene på mitt ome sett fra tydeligvis ;)
It's a Jeep Thing, You Wouldn't understand!

Utlogget hinalupo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #2 på: Ti.,15,Juli,2014,10,59 »
Får trailmaster med TUV papirer hvis du bestiller fra Tyskland eller nomax.no :)
Leverandør er vel taubenreuther i Tyskland, der eg fekk papirene på mitt ome sett fra tydeligvis ;)

Hvor mye ga du for ditt ome sett og hvor mye løftet du den? :)

Fikk nettopp mail fra Maas, som selger Trailmaster i Tyskland m. TÜV papirer. De kunne tilby meg 3" hevesett, og jeg tipper det koster en del mer enn det jeg har sett på pluss 1,5" lavere.

Har vært innom nomax.no, det er et alternativ men da blir det dyrere enn jeg hadde sett for meg.

Etter en samtale med Statens Vegvesen, fikk jeg beskjed om at jeg enten kunne forsøke å skaffe en kopi av TÜV papirer til et tilsvarende/likt (m samme navn) hevesett, eller bite i det sure eple og kjøpe et dyrere hevesett enn hva jeg hadde sett på.  :-\
Jeep Cherokee Sport 98
TrailMaster 3,5" / 75mm
BF Goodrich 31x10,5,R15

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #3 på: Ti.,15,Juli,2014,11,17 »
Mener at du ikke får TUV på større enn 3". Men 3" med TUV får du fra flere leverandører, mitt er fra Skyjacker.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget hinalupo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 17
Sv: TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #4 på: Ti.,15,Juli,2014,11,22 »
Mener at du ikke får TUV på større enn 3". Men 3" med TUV får du fra flere leverandører, mitt er fra Skyjacker.

Det selges 4.5" med TÜV-godkjenning men det koster 20.000,- hos nomax.no... Skal sjekke ut Skyjacker også.
Jeep Cherokee Sport 98
TrailMaster 3,5" / 75mm
BF Goodrich 31x10,5,R15

Utlogget jeepzter

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #5 på: Ti.,15,Juli,2014,12,41 »
Tror du får faktisk 6" procomp og i Tyskland med TUV papirer..
Iallefall 4"procomp og trailmaster .. ;)

Kjøpte 2" fra norsk offroad teknikk, hadde vært billigere hos Bgnor då men fekk ikkje svar derifra før eg allerede hadde bestilt. Hever ikke så veldig mye, men alle skryter av det og er fornøyde eg og :) skal nok heves litt til med klosser/shakler etter visning ;)
Husk at prisene du får av tyske leverandører er inkl moms.. Må gjerna hørre om du får sleppe den, siden du sikker må momse det inn her og igjen.. Men er nok billigere fra statene ja :)
It's a Jeep Thing, You Wouldn't understand!

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #6 på: Ti.,15,Juli,2014,17,22 »
Hehe trodde ikke du fikk hevet så mye lovlig lengre.. :) Kjøpte mitt Skyjacker 3" fra www.4wd.com, de leverte med TUV.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget jeepzter

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: TÜV-godkjennelse på hevesett
« Svar #7 på: Ti.,15,Juli,2014,18,11 »
Kan godt være eg såg feil då :) iallefall 4"..;P
It's a Jeep Thing, You Wouldn't understand!