Skrevet av Emne: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft  (Lest 5190 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #15 på: Ma., 2,Februar,2009,14,30 »
Det var jo faktisk ingen dum idé:-)  Det skal jeg titte lit nermere på.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

renegade

  • Gjest
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #16 på: Ma., 2,Februar,2009,14,55 »
hmm. Uansett må jeg ha nyt karroserimonteringssett. da en del av de gamle nermest er kuttet over i krasjen.
Når jeg skal ha heving syntes jeg det er en uting med slike gummihylser som bare settes oppå de orginale. jeg vil heller gå for noe sånt:

http://www.quadratec.com/products/16053_404.htm

Hvor jeg bytter ut hele smæla.

Jeg har et slikt sett liggendes i hylla, "i påvente av våren".
Samtidig, så har jeg borret et 10 mm hull rett over alle festene, slik at jeg kan sprute automatolje på hver mutter/bolt.
Regner med å sprute på olje hver dag i en 14 dagers tid før jeg forsøker å vri på boltene.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #17 på: Ma., 2,Februar,2009,21,38 »
Jeg har satt bodylift på 2 av mine TJ'er, og det har gått strøkent hver gang uten oljing av bolter. Men olje gjør garantert ikke ting værre.
Alle bolter setter jeg inn med kobberfett igjen. Da skal det litt til før de setter seg.
Veldig greit med tuv på bodyliften også.
Bodylift er ett must hvis du skal bruke motorløft. De krever nemlig minst 1" bodylift.
« Siste redigering: Ma., 2,Februar,2009,21,44 av Tomas »
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #18 på: Ma., 2,Februar,2009,22,16 »
Uansett lurt å smøre disse boltene. Jeg fikk av alle ganske greit med vanlig skralle bortsett fra en av dem som hadde bøyd seg under krasjen. der måtte mer kraft med et rør på skralla till. Var litt redd for å knekke bolten men det gikk bra :o

Jeg foretrekker selføgelig også TUV, så jeg hvetfall har noe å slå i bordet med. Og siden motorløtftet skal skje før karroseriet skal på plass igjen må det bli body løft også med en gang.
Da tror jeg det heller mot det 2" settet de selger på BG.Nor for da og sette det rett på ramma uten de orginale foringene i mellom. det betyr jo igjen at  hverken de orginale eller de medfølgende boltene har riktig lengde menn de går det vel ann å få tak i i riktig lengde. Selv om det settet egentlig ikke er godkjent sammen med OME settet er det jo bedre enn å ikke ha papirer i det heletatt. Men BG.Nor har laget et skriv på dette som vistnokk har vunnet frem hos BT ved noen tilfeller. (altså ved bruk av detter settet i kombinasjon med OME).
« Siste redigering: Ma., 2,Februar,2009,22,19 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #19 på: Ma., 2,Februar,2009,22,35 »
Hei dere!

Om det kan være til noen hjelp under eventuel godkjenning, så kan dere gjerne refferere til TJ`n min den er blitt godkjent med 2" OME og 3" bodylift, Står i vognkortet. Det er den røde som "Backup" solgte meg nettopp. Foresten godkjent med 35" også. ;)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #20 på: Ma., 2,Februar,2009,22,40 »
Så bra:-)

Tror heller ikke det trenger være noen umulighet men hvilke trafikkstasjon brukte du?? Tror det kommer litt ann på kontrolløren også.
Hadde du ikke papirer på bodylift settet i det heletatt??
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

renegade

  • Gjest
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #21 på: Ma., 2,Februar,2009,22,58 »
Uansett lurt å smøre disse boltene. Jeg fikk av alle ganske greit med vanlig skralle bortsett fra en av dem som hadde bøyd seg under krasjen. der måtte mer kraft med et rør på skralla till. Var litt redd for å knekke bolten men det gikk bra :o

Jeg foretrekker selføgelig også TUV, så jeg hvetfall har noe å slå i bordet med. Og siden motorløtftet skal skje før karroseriet skal på plass igjen må det bli body løft også med en gang.
Da tror jeg det heller mot det 2" settet de selger på BG.Nor for da og sette det rett på ramma uten de orginale foringene i mellom. det betyr jo igjen at  hverken de orginale eller de medfølgende boltene har riktig lengde menn de går det vel ann å få tak i i riktig lengde. Selv om det settet egentlig ikke er godkjent sammen med OME settet er det jo bedre enn å ikke ha papirer i det heletatt. Men BG.Nor har laget et skriv på dette som vistnokk har vunnet frem hos BT ved noen tilfeller. (altså ved bruk av detter settet i kombinasjon med OME).

Vær klar over at de orginale festene ikke er bare en flat gummipuck, jeg mener det er en forhøyning der hvor den ligger an mot ramma.  Er de 2" puckene solide, så kan de spenne de opp i en dreibenk & dreie samme forhøyningen som orginalt.  Det er det som er noe av greia med de 1" kombi festene, de har denne forhøyningen allerede innebygd...

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #22 på: Ma., 2,Februar,2009,23,06 »
Det er jo klart noe å tenke på det også men jeg skal sjekke det ut i morgen. mine orginale pucker ligger i hyla så det er lett å se, dorginalt har jo vi jo disse metallkoppene på toppen av puckene. de kan vel brukes.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

renegade

  • Gjest
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #23 på: Ma., 2,Februar,2009,23,11 »
Det er jo klart noe å tenke på det også men jeg skal sjekke det ut i morgen. mine orginale pucker ligger i hyla så det er lett å se, dorginalt har jo vi jo disse metallkoppene på toppen av puckene. de kan vel brukes.

Jeg ble plutselig usikker på om den "kanten" er opp mot balja eller ned mot ramma, men det ser du kjapt...

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #24 på: Ma., 2,Februar,2009,23,20 »
Misstenker det er opp skjønneru. I ramma er det hvertfall helt flatt det er jeg helt sikker på. men siden ramma står på gulvet, balja henger i taket og ja.. puckene ligger i hylla. Da skulle det være lett å se ja. Jeg gir rapport og muligens bilder når jeg har sjekket.

Er det noen som sitter på monteringsanvisning for Performance Asessories body lift settet? som kan si hvordan det er beregnet montert. Skal de nye klossene over eller under de orginale?
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #25 på: Ma., 2,Februar,2009,23,34 »
Så bra:-)

Tror heller ikke det trenger være noen umulighet men hvilke trafikkstasjon brukte du?? Tror det kommer litt ann på kontrolløren også.
Hadde du ikke papirer på bodylift settet i det heletatt??

Det står kun at det er godkjent med 3" bodylift og OME hevesett, står Tüv kode etter OME bare. Det er tidligere eier som har fikset dette, godkjenningen ble vist ordnet i Ålesund og for en god stund siden, mulig før de ble så strenge. Men det er nå uansett litt å refferere til da, og bilen er likegod å kjøre med dene kombinasjonen som den orginale, nå har jeg begge deler på tunet og kan sammenligne,hehe ;D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #26 på: Ma., 2,Februar,2009,23,50 »
Sitat
Er det noen som sitter på monteringsanvisning for Performance Asessories body lift settet? som kan si hvordan det er beregnet montert. Skal de nye klossene over eller under de orginale?

De nye klossene skal over de orginale, ganske enkelt å montere, hvis du går inn på Stein K`s gasje så tror jeg han har laget en monteringsanvisning der med bilder og sli. men hvis du har tenkt å kjøpe dette settet nytt så følger det med der.
Lykke til  :)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #27 på: Ma., 2,Februar,2009,23,59 »
Ikke landet helt på hva det blir enda. men uansett blir det kjøpt nytt. men det er greit å drodle litt på forkjellige løsninger før jeg bestemmer meg. Har lurt på å ta en prar med BT også men er redd det bare gjør situasjønen mer umulig.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget BrorHund

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Sv: Hva med 33"x12,5" dekk på 8" felg, OME 2,5" løft og 2" bodyLøft
« Svar #28 på: Ti., 3,Februar,2009,00,30 »

Er det noen som sitter på monteringsanvisning for Performance Asessories body lift settet? som kan si hvordan det er beregnet montert. Skal de nye klossene over eller under de orginale?

Jeg prøvde å lage en slags monteringsanvisning i "garasjen" min. Med bilder og fremgangsmåte. Settet jeg brukte er 2" Performance Accesories fra BG Nor med tuv.
Se på side 3:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,2701.30.html


88 YJ 4.2 Black on black!
2,5" OME, 2" BL & 33", Weber 32/36

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.