Skrevet av Emne: Kalesje/ lister  (Lest 2749 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget @tlem

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Kalesje/ lister
« på: Ti., 3,Mai,2011,20,21 »
halla alle

Jeg har handlet meg yj, og nå er hard toppen av, og soft toppen nesten på.... men mangler nok endel......
nesten lettere å si hva jeg har... jeg har stenger, og kalesje med alle 3 vinduene, men ingen ting mer.... :o

og det er vel noe som mangler da?  ::)

lister til å feste på balje? (er det rette, og egen sving, eller er det en del??, fester på hver side av bakluke? fester bak dører? fester mot toppen av frontrute ramme?

spørsmålet er egentlig hva jeg trenger, og om noen ev kan ta ett bilde.... da tidligere eier har det nok ett eller annet sted på en gård, med låve, og noen andre bygg... og han skal lete, men husker ikke helt hvordan det ser ut   ??? ::)

og så i en tråd litt lenger ned at dette var deler som ikke var å få kjøpt?

det er en best top sunrider, om det har noen betydning......


Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: Kalesje/ lister
« Svar #1 på: Ti., 3,Mai,2011,21,35 »
Det er en list på toppen av frontrute og en rett og en liten bøy x2 bak.

Er vel noen av de delene her

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=470&plID=857&partID=62103
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Kalesje/ lister
« Svar #2 på: Ti., 3,Mai,2011,22,38 »
I tillegg er det de to små "ørene" mellom veltebøylen og ruteramma, samt to små "vinkler" til å feste bakruta, ned mot karosseriet.
Og så er det to små fester helt forrest bak døråpningene, der bøylen rundt døråpningen festes.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Kalesje/ lister
« Svar #3 på: On., 4,Mai,2011,08,43 »
Kan du ikke bare spørre forrige eier da? Kan jo være han har det liggende. Det må jo være ett bra sted å begynne.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget @tlem

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Re: Kalesje/ lister
« Svar #4 på: On., 4,Mai,2011,08,56 »
forige eier har det liggende.... på en gård.... ett eller annet sted ::)  sannsynligvis det siste stedet vi kommer til å lete...

men hadde vært fint med noen bilder av hva vi leter etter.. det gjør det litt lettere å lete  ;D

men vet jo litt mer nå... er det alu? lakkert?

Takk for engasjemanget så langt....


Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Re: Kalesje/ lister
« Svar #5 på: On., 4,Mai,2011,09,27 »
Se på linken så ser du delene på bildet  :)
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget 4Runner

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Re: Kalesje/ lister
« Svar #6 på: On., 4,Mai,2011,13,50 »
Det er en list på toppen av frontrute og en rett og en liten bøy x2 bak.

Er vel noen av de delene her

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=470&plID=857&partID=62103

Bestop Sunrider toppen har ikke lista over frontruteramma. Den har 2 stk. klemmer ala TJ som låser sunridern ned til frontruta. Disse skal sitte fastskrudd på innsiden av frontruta.

HER finner du alt som følger med Sunridern, og hvordan dette skal innstalleres: http://www.bestop.com/images/installation_guides/51698.pdf

Mangler du deler og vet hvilke, finner du mye av det her: http://www.quadratec.com/products/product_search.php?pg=1&cn=Jeep+Soft+Top+Accessories&c=104
« Siste redigering: On., 4,Mai,2011,13,54 av 4Runner »

Utlogget @tlem

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 25
Re: Kalesje/ lister
« Svar #7 på: On., 4,Mai,2011,21,50 »
Alt funnet... komplett, og sommern kan komme  8)

Takk for all hjelp

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Re: Kalesje/ lister
« Svar #8 på: On., 4,Mai,2011,23,59 »
Sitat
Bestop Sunrider toppen har ikke lista over frontruteramma. Den har 2 stk. klemmer ala TJ som låser sunridern ned til frontruta. Disse skal sitte fastskrudd på innsiden av frontruta.

Hopper på denne linken jeg, siden det opprinnelige problemet ble løst...

Skal akkurat til å bestille ny soft top/sunrider, og tenker på hvordan denne er egentlig i forhold til den best top jeg har. Vet jo at det går på YJ, meeen hva skjer når jeg skal bruke den kjæreste bikinien min da? Den skal jo festes i listen på fronruten i det gamle systemet..

Må jeg kjøpe ny bikini da, eller blir det toppløs hele sommeren ;)

Den bestillingslisten til USA begynner å bli litt vel lang ;D

Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69

Utlogget 4Runner

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
Re: Kalesje/ lister
« Svar #9 på: To., 5,Mai,2011,00,27 »
Hvis du skal veksle mellom Bikini og sunrider toppen, må lista på over frontruta på og av hver gang du bytter. Sunridern funker ikke med
denne lista installert. (Tror ikke det finnes bikini som benytter seg av sunrider klemmene.)

Jeg har selv sunridern, men bruker sjelden funksjonen. Det blafrer for mye skal man ha litt fart, men kan sikkert være greit om man kjører
mye i skauen på bane. Er også ganske misfornøyd med kvaliteten på toppen. Den passer dårlig, knappene sitter ikke der de skal på
sunridern over frontruta, den er løs både her og der++
Toppen min ble produsert i mexico, kjøpt i fjor og det var endel klaging på kvaliteten på Bestop på denne tiden. Mulig det har blitt bedre nå.

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok heller gått for en replacement topp hvis rammeverket ditt er i orden.

Runar

Utlogget Kate YJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 207
Re: Kalesje/ lister
« Svar #10 på: Lø., 7,Mai,2011,00,23 »
Takker for svar :)

Hm.. du har et poeng ja, bortsett fra at rammeverket mitt ikke er i orden. Problemet med den gamle soft toppen er at de tynne sidestengende frem til frontruten blir så fort ødelagt, hadde derfor trodd at sunrideren ville bli bedre og enklere å få på alene..
Men er jo blitt helt avhengig av den supre bikinien, den er jo bare genial for oss vestlendinger, så mulig jeg må gjøre helomvending i bestillingen min nå ja...
Hardrock Kate Dubai
JCN medlem nr 69