Skrevet av Emne: Bestilling av deler??  (Lest 1189 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjell@

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Bestilling av deler??
« på: Fr.,19,Juli,2013,13,59 »
Skal bestille noen deler å ser det er rockauto som kommer best ut. Har en "klunkelyd" fra førersia,høres ut som drivknuten er gåen,men har sett en video på youtube der ca samme lyden kommer fra diffen  ??? noen som har noen smarte elimineringsmetoder for å finne ut av det uten å demontere noe? Ser en stikkaksel med cv ledd koster rundt 300kr !?!?!? Høres jo jævlig billig ut?? Noen med erfaringer fra rockauto? Ca samme Aksel koster 200 dollar på morris 4*4 sine sider...
« Siste redigering: Fr.,19,Juli,2013,14,02 av Kjell@ »

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #1 på: Fr.,19,Juli,2013,14,25 »
har brukt rockauto mye, velger man deler i den øvre delen så er de i hvertfall mye bedre enn de billige. Kan også lønne seg å ta International Mail express og ikke FedEx, International mail express inneholder fortollingsgebyret (må ut med mva, men man slipper gebyret i tillegg).

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #2 på: Fr.,19,Juli,2013,15,24 »
Det finnes nok rimelige deler og ekstra billige (dårlige) deler. Gjelder å finne ut hva som er hva.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Kjell@

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #3 på: Ma.,22,Juli,2013,22,17 »
Takk for svar  :) Går for det dyreste,er så billig uansett  ;D Ingen som har noen meninger om "klunkelyden" min? :)

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #4 på: Ma.,29,Juli,2013,20,53 »
kan være stabstag eller bærekuler som dunker

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #5 på: Ma.,29,Juli,2013,21,37 »
Min "klunker" av og til, det er endeledded som er helt utslitt, skal bytte det nå.

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: Bestilling av deler??
« Svar #6 på: Ti.,30,Juli,2013,23,07 »
Skal bestille noen deler å ser det er rockauto som kommer best ut. Har en "klunkelyd" fra førersia,høres ut som drivknuten er gåen,men har sett en video på youtube der ca samme lyden kommer fra diffen  ??? noen som har noen smarte elimineringsmetoder for å finne ut av det uten å demontere noe? Ser en stikkaksel med cv ledd koster rundt 300kr !?!?!? Høres jo jævlig billig ut?? Noen med erfaringer fra rockauto? Ca samme Aksel koster 200 dollar på morris 4*4 sine sider...

Jeg kjøpte disse stikkakslingene fra rockauto. Virker som bra kvalitet. Men på den gamle så virker det som abs ringen er litt smalere. Slik at på den nye så kløp den seg fast når jeg stramma til. Da måtte jeg modifisere den nye litt og skjære av en bit av absringen slik at den ikke kløp i navet. Jeg har 99mod med quadradrive.