Skrevet av Emne: Webasto i WJ med 3.1TD??  (Lest 2891 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget AMan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
    • Nordland Offroaders
Webasto i WJ med 3.1TD??
« på: To.,16,April,2009,13,05 »
Hei

Noen som har webasto i sin WJ med 3.1 td??

Jeg har en slik, men den fungerer ikke, lufta blir ikke varm.  Webastoen lager lyd osv.  Har ikke fått sett så nøye på den enda, men må muligens plukke den ut å overhale.

Noen som vet om man bare kan kobble inn å ut på vannet i sammen??
« Siste redigering: To.,16,April,2009,20,09 av AMan »
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #1 på: To.,16,April,2009,20,22 »
Har du fjernkontroll? Blinker den grønt eller rødt når webastoen starter opp?

Det er sommer og vinter innstilling på Webasto.

Sommer innstillingen er ment for å få sirkulasjon i en parkert bil om sommeren. Slik at man slipper å miste pusten når man setter seg inn i en bil som har stått parkert på varme dager.

Om det blinker grønt står den i sommer modus og går da uten varme. Blinker den rødt er den i vinter modus og bør varme.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget svk

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #2 på: To.,16,April,2009,21,13 »
denne sommer funksjoenen er til ingen nytte...

Utlogget AMan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
    • Nordland Offroaders
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #3 på: To.,16,April,2009,21,38 »
Har du fjernkontroll? Blinker den grønt eller rødt når webastoen starter opp?

Det er sommer og vinter innstilling på Webasto.

Sommer innstillingen er ment for å få sirkulasjon i en parkert bil om sommeren. Slik at man slipper å miste pusten når man setter seg inn i en bil som har stått parkert på varme dager.

Om det blinker grønt står den i sommer modus og går da uten varme. Blinker den rødt er den i vinter modus og bør varme.

Fjernkontroll??

har et sånn lite display rett atme ratte, men ser ingen lys her.  Bakgrunnsbelysninga e rød.

I firmabilen, så e det nesten samme display, samme knappa, men e plasert anderledes.  Her e bakgrunnen grønn.  Men her bi det varmt.
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #4 på: Fr.,17,April,2009,00,11 »
Sitat
Fjernkontroll??

Du får kjøpt fjernkontroll til webasto. De reklamerer med 1 km rekkevidde, uten at jeg har prøvd det. Denne styrer alle funksjoner som displayet inne i bilen gjør. Fordelen er at man kan sette den på før man skal ut å kjøre. Så slipper man å planlegge et fast tidspunkt den skal starte på. Fint å komme til ferdig varm bil :) Den kan også styres fra mobiltelefon.

Link:

http://www.webasto.no/general/no/am_3690.html




Om du har brukerhåndboken til displayet inne i bilen kan du lese hvordan du setter den i vintermodus. Om du ikke har den skal jeg finne fram min og prøve å forklare hva du skal trykke på for å se om den står i sommer eller vintermodus. Om vi har samme utgave da? Mitt er likt som på bildet over.


Skader jo ikke å begynne med det enkleste først, før du river ut hele greia og begynner å overhale :)
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget AMan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
    • Nordland Offroaders
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #5 på: Fr.,17,April,2009,11,29 »
Sitat
Fjernkontroll??

Du får kjøpt fjernkontroll til webasto. De reklamerer med 1 km rekkevidde, uten at jeg har prøvd det. Denne styrer alle funksjoner som displayet inne i bilen gjør. Fordelen er at man kan sette den på før man skal ut å kjøre. Så slipper man å planlegge et fast tidspunkt den skal starte på. Fint å komme til ferdig varm bil :) Den kan også styres fra mobiltelefon.

Link:

http://www.webasto.no/general/no/am_3690.html




Om du har brukerhåndboken til displayet inne i bilen kan du lese hvordan du setter den i vintermodus. Om du ikke har den skal jeg finne fram min og prøve å forklare hva du skal trykke på for å se om den står i sommer eller vintermodus. Om vi har samme utgave da? Mitt er likt som på bildet over.


Skader jo ikke å begynne med det enkleste først, før du river ut hele greia og begynner å overhale :)

Æ har kun den lille kontrollen tell venstre på bildet, den som står montert i bilen. Har heller ikke fådd me no brukerhandbok tell den.  Så om du kan beskriv kordan det gjøres eller skan som PDF så hadde det vært fint:)
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #6 på: Fr.,17,April,2009,17,58 »
Jeg har ikke tilgang på scanner her hjemme. Men du får sikkert en bruksanvisning hos en forhandler av webasto.


Bytte av modus:

Trykk på tasten set

Trykk engang til på tasten set og hold den nede.

Den sist valgte modusen vil nå vises i displayet i form av et symbol. (En flamme for vinterdrift, en vifte for sommerdrift)

Ved å trykke på piltastene frem > eller tilbake < kan du nå velge mellom varme eller ventilasjonsmodus.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget AMan

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 141
    • Nordland Offroaders
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #7 på: Ma.,20,April,2009,10,34 »
Jeg har ikke tilgang på scanner her hjemme. Men du får sikkert en bruksanvisning hos en forhandler av webasto.


Bytte av modus:

Trykk på tasten set

Trykk engang til på tasten set og hold den nede.

Den sist valgte modusen vil nå vises i displayet i form av et symbol. (En flamme for vinterdrift, en vifte for sommerdrift)

Ved å trykke på piltastene frem > eller tilbake < kan du nå velge mellom varme eller ventilasjonsmodus.


Hei

Har testa ut dette å den står i flammemodus.

Veit du kordan spesifikasjona brennern som står i bilen din har??  Typebetegnelse tenka æ på da, evt serienummer?
Niva '97 1.9TID 31" Steel Front Diff, "The French Mod" T-Case, OME 50mm, Rancho RS5000, ZF Servo, More to come!
Nissan Patrol Y60 2.8TD '94
Grizzly 700EPs '08
It's a Jeep thing, that's why I drive a Niva!

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #8 på: Ma.,20,April,2009,15,39 »

Har testa ut dette å den står i flammemodus.

Da er det noe galt med den.


Veit du kordan spesifikasjona brennern som står i bilen din har??  Typebetegnelse tenka æ på da, evt serienummer?

Den som står i min bil heter Thermo top 5,2kw. Monterte den inn nå i vinter. Kjempe fornøyd med den.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Webasto i WJ med 3.1TD??
« Svar #9 på: Ti.,21,April,2009,00,23 »

Den som står i min bil heter Thermo top 5,2kw. Monterte den inn nå i vinter. Kjempe fornøyd med den.
Litt OT men hvor mye gav du for den?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered