Skrevet av Emne: Vurderer overgang til WJ...eller...  (Lest 1048 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kellydown

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 33
Vurderer overgang til WJ...eller...
« på: On., 9,April,2014,11,07 »
Hei
Som tittelen sier vurderer jeg WJ
Men har pr dag dato ikke prøvekjørt noen enda.
Kommer jeg til å bytte er jeg nok ute etter bensinmotor. Prisområde 80-130 tusen.
Så hva er pros & cons?
Ønsker en stillere bil, med mindre støy fra fordelerkasse/bakdiff/understell (dette gjelder jo ikke alle ZJ'er), litt mer sofistikert på asfalt.
Service og enkle reperasjoner tar jeg selv, og jeg regner med at dette er like enkelt på WJ.
Kjører ikke offroad, men noen turer på bratte og dårlige skogsveier blir det. WJ'en skal vel vere like bra her?
Har sett kjøpsrådene her på forumet. Men når bilene er rundt 15 år gammle, 200000 km, hvor er hovudslitasjen en bør være mest obs for da? Kryss, foringer, osv i understell ? Vibrasjoner?
Er WJ like problemutsatt som ZJ'en når det gjelder vibrasjoner/ulyder fra understell og diff'ene?
ZJ, 97 mod, 5.2 Limited

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Vurderer overgang til WJ...eller...
« Svar #1 på: On., 9,April,2014,18,05 »
De aller fleste WJ har jo Quadradrive, og sammen med 16" hjul så er jo framkommeligheten bedre enn i ZJ.
Ellers kan jo det meste gå galt, som på de fleste biler som er oppi årene, og som ikke kommer fra det fjerne østen.
4,7 V8-motoren er jo best naturlig nok, men kanskje dyrest evt. mest komplisert om noe skulle bli feil.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.