Skrevet av Emne: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?  (Lest 1831 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xj-tor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« på: Fr.,13,Januar,2012,13,45 »
Jeg bytter noen topper for en stund siden, på min 98 modell 2,5td. Når jeg skulle montere alt igjen klarte jeg selvsagt å knekke en av niplene på dyse nr 2. Jeg tok et lite bor med samme dimensjon som nippelen og boret forsiktig. Etter det limte jeg på det som var igjen av nippelen. Det ble tett og fungerer forsåvidt greit, men jeg har en helt horribel bankelyd ved kaldstart. Lyden går over når motoren blir varm, det er heller ikke noe spesiell ulyd når det er varmt i været. Jeg tenker jo selvsagt at det kan være noe med dysen jeg mekka på. Har noen av dere vært borti bankelyder hvis en dyse er ugrei?

Hvis det er noen som har en dyse ekstra som dere er villig til å selge, så er jeg interessert.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« Svar #1 på: Fr.,13,Januar,2012,17,19 »
Jeg bytter noen topper for en stund siden, på min 98 modell 2,5td. Når jeg skulle montere alt igjen klarte jeg selvsagt å knekke en av niplene på dyse nr 2. Jeg tok et lite bor med samme dimensjon som nippelen og boret forsiktig. Etter det limte jeg på det som var igjen av nippelen. Det ble tett og fungerer forsåvidt greit, men jeg har en helt horribel bankelyd ved kaldstart. Lyden går over når motoren blir varm, det er heller ikke noe spesiell ulyd når det er varmt i været. Jeg tenker jo selvsagt at det kan være noe med dysen jeg mekka på. Har noen av dere vært borti bankelyder hvis en dyse er ugrei?

Hvis det er noen som har en dyse ekstra som dere er villig til å selge, så er jeg interessert.

Mulig den trekker luft igjennom reparasjonen din, da blir det banking ved oppstart helt til den har kvittet seg med all lufta i dieselen. Dysene får du reparert hos dieselverksted.

Utlogget xj-tor

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« Svar #2 på: Lø.,14,Januar,2012,12,32 »
Meget mulig at den trekker luft rundt reparasjonen. Det er bare så rart at bankelydene kommer når det er kaldt. Har noen tips om bra dieselverksteder så tar jeg mot med takk.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« Svar #3 på: Lø.,14,Januar,2012,20,40 »
Meget mulig at den trekker luft rundt reparasjonen. Det er bare så rart at bankelydene kommer når det er kaldt. Har noen tips om bra dieselverksteder så tar jeg mot med takk.

Vanskelig å vite hvor i landet du bor, siden det ikke står i profilen din..men de fleste som er Bosch forhandlere skulle vel duge, bare å søk på google  :)

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« Svar #4 på: Lø.,14,Januar,2012,21,28 »
Det er bare så rart at bankelydene kommer når det er kaldt.

Eller er det noe i glødinga som tuller? Hvis du har tilgang til et tang-amperemeter så kan du måle hvor mye amp. hver enkelt glødeplugg trekker før du starter opp bilen i kaldt vær, de kan vel dra opp til 20amp pr. stykk.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Bankelyd ved kaldstart, dieseldyse?
« Svar #5 på: Lø.,14,Januar,2012,23,13 »
Jeg har ikke prioritert feilen på bilen min,det er 98 mod xj diesel med strippete gjenger til glødeplugger på topp nr 1,når jeg en skjelden gang starter den nå så er det et leven med banking og voldsom røyk fra eksosen ved kaldstart ,dvs jeg har ikke koblet
 opp glødeplugg på sylinder 1,det blir samme symtomene som en defekt glødeplugg
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?