Skrevet av Emne: more lift on 2.5 td  (Lest 1513 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
more lift on 2.5 td
« på: Lø.,27,August,2011,21,43 »
Har en 98 xj 2.5 TD med 5-trinns manuell og har fundert på 4.5" heving på denne ,vil det holde med å montere en NP 242 kasse bak denne eller må jeg ha et SYE-kit bakom denne man. kassa,evt senke transferkassa i tillegg?
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Madbutcher

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #1 på: Sø.,28,August,2011,08,59 »
har diesel xj'n blitt for lav allerede???? ;D


1990
2 door XJ 4.0l
32x11,5 kumho road venture kl71 

I got your Jeep thing...now it hurts when I pee...

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23833

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #2 på: Sø.,28,August,2011,18,58 »
Nei,ikke egentlig..men du vet.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #3 på: Fr.,30,September,2011,20,55 »
Kjørte på 6" løft på min gamle XJ 4,0 med 242 uten vibrasjoner av noe slag...hadde ikke sye

Prøvde ikke med fart over 140, men uintressangt for meg å kjøre pver 90 med hevet bil og offroadhjul.

Slitasjen på fremste kryss vil bli betraktelig større pga. vinkelen.
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #4 på: Fr.,30,September,2011,21,10 »
ja,det er vel omtrent den hevinga jeg har på min xj 91 mod,og mellomakselen fremover begynner "å få  det",,men jeg har ikke bestemt meg enda om diesel xj`n skal heves enda,men blir det aktuelt så blir det NP 242 bak den manuelle kassa og da bør det gå greit med bakre mellomaksel ihvertfall.Det er endel avveininger  for og imot enda..
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget A-Ball

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 154
  • The A-Ball
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #5 på: Ti.,11,Oktober,2011,18,47 »
Kjørte på 6" løft på min gamle XJ 4,0 med 242 uten vibrasjoner av noe slag...hadde ikke sye

Prøvde ikke med fart over 140, men uintressangt for meg å kjøre pver 90 med hevet bil og offroadhjul.

Slitasjen på fremste kryss vil bli betraktelig større pga. vinkelen.

Gjorde du ingen endringer på mellomakselen her? 6" løft uten lengre aksel?!
1996 Jeep ZJ

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #6 på: Ti.,11,Oktober,2011,20,15 »
Jeg for min har ikke gjort noe med mellomaksler på 4.0 liter`n,kun senka kassa i bakkant med 25 mm og vinklet bakakselen med kiler som fulgte med i Trailmaster settet.Det er bare akselen framme som begynner å bli sliten i kryssa,men det kan ha noe med hardkjøring og høy km stand å gjøre i tillegg.
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget almera1

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #7 på: Fr.,14,Oktober,2011,21,47 »
Tror det her vil komme litt an på bruken av bilen, men uansett så ser jeg flere har kjørt med 4.5 og mer i heving uten sye kit på bilene.

Men jeg for min del ser noen ulemper med vinkling/senking av transfer da det vil medføre større vinkler i fremre mellomaksel som da forårsaker mer slitasje der.

Vil tro dette blir en overveielse over hva du trenger og hva du ønsker, mer heving vil tilsi mer slitasje på enkelte deler uansett hvordan du gjør det.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: more lift on 2.5 td
« Svar #8 på: Fr.,14,Oktober,2011,22,06 »
Det er helt riktig tenkt,sånn jeg ser det også,tilter jeg ned hele pakka i bakkant så vil jeg få mer ugunstig vinkel fremover,bilen skal jo brukes nesten daglig til jobbkjøring så det løper jo på endel mil i året og slitasjen kommer ganske fort merkbart med+ 25000 km i året.Skulle kanskje vurdert å bytte til meg et 3" traimasterkit istedet..
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?