Spøk til side.
Jeg monterte Jet Chip Stage 2 først og merket så og si ingen forskjell. Ringte derfor til Kevins offroad for å høre om dette hadde noe for seg.
Han sa at det var mye å hente med de riktige delene, og at KN kit, nye tennings deler, kaldere termostat og ny eksos hele veien var tingen.
Dette ble montert, og det var som natt og dag, ulempen er bensin forbruket som steg til 1.5 på langkjøring.
En annen ting er at innsugs palningen begynte å lekke når det ble mere liv i motoren, hørtes ut som den fikk astma.
Måtte til å bytte insugs pakninger, og da ble det til å bytte kam , løftere og nye injectore samtidig.
Skal montere tubular headders fra Edelbrock når disse kommer, så blir det ny måling.
Fordelen med Jet chipen er at den tåler å være med på endringer som gjøres på motoren, original programmet for motoren klarer dette bare til en hvis grad.
Koster nok mere en det smaker å trimme på denne måten, men det gir en del mere effekt