Skrevet av Emne: Ulyd i drivverk WJ  (Lest 7204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget EilertseN

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 61
Re: Ulyd i drivverk WJ
« Svar #30 på: On.,10,Juni,2009,22,47 »
Noen som kan utale seg om dette ? :D

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Ulyd i drivverk WJ
« Svar #31 på: To.,11,Juni,2009,00,35 »
her er quadradrive systemet forklart. det er riktig nok II systemet som inneholder elekroniske bremser i for og bakakslen, men resten skal vel være likt.

http://www.jeep.com/en/4x4/how_systems_work/quadra_drive_2/

Står at transfern fordeler 48% kraft til fremhjulene, ikke at det er bakhjulstrekk frem til det er forskjell.

Quadra track derimot fungerer slik du sier, bakhjulstrekk frem til behovet for mer "traction" melder seg.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Ulyd i drivverk WJ
« Svar #32 på: To.,11,Juni,2009,01,13 »
JayF her mener at QD har 98% kraft til bakhjulene i utgangspunktet http://www.ilovejeeps.com/forums/showthread.php?p=38642

Husk at QD II bruker en annen transferkasse (NV245) enn QD, og en annen fordeling av kreftene.

"The NV247 is an on-demand 4-wheel drive transfer case with two operating ranges and a neutral position. Under normal driving conditions, the system operates conventionally, and the majority of available torque is applied to the rear wheels" http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
« Siste redigering: To.,11,Juni,2009,01,24 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Ulyd i drivverk WJ
« Svar #33 på: To.,11,Juni,2009,12,35 »
JayF her mener at QD har 98% kraft til bakhjulene i utgangspunktet http://www.ilovejeeps.com/forums/showthread.php?p=38642

Jeg mener også att det er slik, WJ`en er jo ganske så tail happy på snø eller grus ;D bakenden kommer ut ved pådrag og så fort fremhjulene er med på å trekke går det rett frem igjen
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Re: Ulyd i drivverk WJ
« Svar #34 på: To.,11,Juni,2009,13,03 »
Quadradrive (NV247) er en bakhjulstrekker og sender all kraft bakover (aksling fremover er frakoblet) som utgangspunkt. Når det oppstår differanse i rotasjonshastighet på drivaksling bakover og fremover, kobles diffbremsen mellom dem sammen.

Om du ikke har fremaksling på, vil georotoren i transferkassa måle maks differanse, og dermed koble inn diffbremsen. At det ikke er noe fremaksling her, har ikke jeg har noe å si.

Det burde ikke være noe problem å kjøre uten fremaksling. Ihvertfall ikke kortvarig....etter min mening....
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h