Det er nok som du sier, med drivkraft på pinjongen vil kraften lage noe press på lager og alle komponentene i diffen. Men lyden skyldes slitasje og at diffen ikke er 100% riktig satt opp lenger.
Kjenner til at flere som overhaler diffene sine, spesielt som setter inn ARB og girer om, kan oppleve synging i spesielt bakdiffen ved 80 - 120 km/t. Dette skyldes i sin helhet at diffen ikke er 100% satt opp, og må justeres litt på. jeg ville tro det hadde noe med skimspakken til enten diffen eller pinjongen som gjør at dette ikke treffer fullt så riktig lenger. Flere har ivertfall fått justert oppsettet sitt i slike tilfeller.
Var det blandt annet Rudi tro, som fikk gjort dette en eller to ganger hos Bækken offroad service for noen år siden, på en TJ.
Siden mange har grove offroad dekk som støyer en del, og kjører wranglere som har noe mer veistøy i seg i utgangspunktet, så er det ikke så lett å høre det på disse bilene. Høres det, så er det oftest noe værre.
Du får heller koble av bakakslen og kjøre kun med forhjulstrekk
da kanskje lyden forsvinner hehe