Skrevet av Emne: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??  (Lest 6803 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #15 på: Fr.,28,Januar,2011,20,41 »
Jeg føler jeg har fått testa og "godkjent" den Dynocat automat-olja ganske bra med Toyota'n på slep mange ganger 2010 hvertfal... blei vel en 3-4000 km nesten bånn gass med 2 tonn på kroken rundt omkring på motorsportbaner på østlandet...gått med mange 1000 kr i bensin :P Gjennomsnittlig forbruk på 1,8L...de som kjører Hi-Ace klarer stort sett 1,5 men må ned i 40km/t i oppoverbakkene etz :P  MEN 4x4 har redda meg flere ganger..Grus og tung henger er stikkordet. Uansett... Olja på automaten lukter ikke brennt (men fy faen så dritt ATF lukter) og girer smooth.

Nå lurer vi fælt på åssen jeep du har, siden du har "glemt" å legge inn info om bilen i signaturen din  :D
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #16 på: Fr.,28,Januar,2011,21,40 »
Må bare fortelle om LS på DAF for ca 10-15 år siden,800 + mva for ei flaske med LS tilsetning.....vi ble anbefalt å prøve div LS oljer,for orginalt var for dyrt.Etter litt prøving ble det fort klart at brendte differ og knekte stikkakslinger var dyrere enn denn lille flaska som vi tømte på etter oljeskift på 80 000 km.....

Lastebiler har vel ikke lamellbrems i diffen  ??? Er vel mekanisk inn/utkobling fra dashbord.
Scania tandem har til og med oljefilter på diffen, men de skal nok ha en spesifisert olje.
Du kan jo like godt kjøpe Mobil1 sine oljeprodukter, er vel det som er på flaskene til Mopar også, men du betaler mye ekstra for "label"
Det eneste jeg kjøper originalt er friction modifier (slippmiddel), tør ikke å prøve noe annet på diffene med vari-loc brems.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #17 på: Fr.,28,Januar,2011,21,52 »
Jeg føler jeg har fått testa og "godkjent" den Dynocat automat-olja ganske bra med Toyota'n på slep mange ganger 2010 hvertfal... blei vel en 3-4000 km nesten bånn gass med 2 tonn på kroken rundt omkring på motorsportbaner på østlandet...gått med mange 1000 kr i bensin :P Gjennomsnittlig forbruk på 1,8L...de som kjører Hi-Ace klarer stort sett 1,5 men må ned i 40km/t i oppoverbakkene etz :P  MEN 4x4 har redda meg flere ganger..Grus og tung henger er stikkordet. Uansett... Olja på automaten lukter ikke brennt (men fy faen så dritt ATF lukter) og girer smooth.

Nå lurer vi fælt på åssen jeep du har, siden du har "glemt" å legge inn info om bilen i signaturen din  :D

hehe, en 96 ZJ 4L med 260k på teller'n  :P Med litt uling fra framdiffen over 70, men sånn har'n vært siden jeg kjøpte den  ;D
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget OMErdal

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #18 på: Lø.,29,Januar,2011,11,55 »
Eg hadde hvertfall rekna med ein ca 250 kr literen for diff olja,  Fekk ein del bakoversveis når rekninga på 380kr/litern +mva kom.... og da LS tilsetning i tilegg, hadde no heldigvis det liggande å slenge...
« Siste redigering: Ti., 1,Februar,2011,14,08 av OMErdal »
-97 Grand Cherokee Limited 5,2


Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #19 på: Lø.,29,Januar,2011,16,21 »
Var innom bilextra i dag. De har 80w/90 med LSD additiv til ca 90,- pr liter...(tror jeg det var) Så ikke på specs'a, men antar den kan brukes...

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: Kver er egentli normalt å betale for Mopar olje??
« Svar #20 på: Ti., 1,Februar,2011,16,46 »
Må bare fortelle om LS på DAF for ca 10-15 år siden,800 + mva for ei flaske med LS tilsetning.....vi ble anbefalt å prøve div LS oljer,for orginalt var for dyrt.Etter litt prøving ble det fort klart at brendte differ og knekte stikkakslinger var dyrere enn denn lille flaska som vi tømte på etter oljeskift på 80 000 km.....

Lastebiler har vel ikke lamellbrems i diffen  ??? Er vel mekanisk inn/utkobling fra dashbord.
Scania tandem har til og med oljefilter på diffen, men de skal nok ha en spesifisert olje.
Du kan jo like godt kjøpe Mobil1 sine oljeprodukter, er vel det som er på flaskene til Mopar også, men du betaler mye ekstra for "label"
Det eneste jeg kjøper originalt er friction modifier (slippmiddel), tør ikke å prøve noe annet på diffene med vari-loc brems.
DAF har levert både lastebil og buss med lamelldiffer,ingen unvendig mekanikk !