Jeg føler jeg har fått testa og "godkjent" den Dynocat automat-olja ganske bra med Toyota'n på slep mange ganger 2010 hvertfal... blei vel en 3-4000 km nesten bånn gass med 2 tonn på kroken rundt omkring på motorsportbaner på østlandet...gått med mange 1000 kr i bensin
Gjennomsnittlig forbruk på 1,8L...de som kjører Hi-Ace klarer stort sett 1,5 men må ned i 40km/t i oppoverbakkene etz
MEN 4x4 har redda meg flere ganger..Grus og tung henger er stikkordet. Uansett... Olja på automaten lukter ikke brennt (men fy faen så dritt ATF lukter) og girer smooth.
Men Motorolja som var delsynt Motul 10-40 blei fort slitt gitt... og etter 5000km var oljetrykket på tomgang 1-1,5 bar på varm motor og aldri over 3 på kald motor heller. Nye olja, Motul 5-40 Fullsynt har når gått 1500km (uten trekking, vel og merke), og ligger konstant på 3-3,5 bar oljetrykk uanz temp i motor... og forøvrig NULL ventiltikking på kald motor med fullsynt-olja, smooth
Jeg er FOR orginal-oljer, men når det blir så dyrt som forhandleren krever så kan man jo nærmest knekke ei girkasse for ett Orginalt oljeskift - Ser ikke økonomien i dette. På Lastebiler er det Dog noe annet... og de 1000kr i LS-olje er jo ingenting når dere bytter over 25-30L motorolje etz