Skrevet av Emne: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002  (Lest 6022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Highwayman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« på: Ma.,10,Januar,2011,23,30 »
Kunne tenkt meg en 02 WJ 2.7 CRD i løpet av våren, men er veldig usikker på prisnivået. Eneste som ligger ute nå er denne til 286 728,- som har 56'900 på telleren, er det en fair pris?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #1 på: Ma.,10,Januar,2011,23,49 »
Er vel mange år siden man så en WJ (dvs. WG) med så lav km.stand så den prisen kan han nok kanskje greie å få.

Personlig ville jeg heller ha valgt denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26069173
Selv med litt høyere km.stand så er jo det kongen på veien.
Og med 2004-faceliften, Overland-utstyrsnivå og 258 hk = ubegrensede fartsressurser så.....sier ikke mer  ;) *sikle*
« Siste redigering: Ma.,10,Januar,2011,23,51 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Highwayman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #2 på: Ti.,11,Januar,2011,21,58 »
Trur nok det blir diesel på meg, hva bruker egentlig en 4.7L på bykjøring?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #3 på: On.,12,Januar,2011,01,25 »
Sikkert en hel del.. men gir nok mye moro for pengene også.
Dieselen min bruker fort 2 liter på mila på bykjøring. Iallefall om vinteren.. når man ikke bare bruker bilen som framkomstmiddel fra A-B  ;)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #4 på: On.,12,Januar,2011,12,02 »
Hvis bilen blir gående mye til småkjøring i byen ville jeg uten tvil valgt bensin...
Men skal du trekke noe, så er fort en diesel mye mer behagelig. greit å ha fullt dreiemoment på 1500-2000rpm istedenfor 4000-4500 som min 4L har...er ganske masete oppoverbakkene med 2,5 tonn på slep :/
Pleier å låse i 3 el 2 gir, og ligge høyt på turtallet..da går det relativt smertefritt men det er litt bråk og mas:p
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #5 på: On.,12,Januar,2011,17,29 »
Kjører fint på +/-1.5 l/mil med småkjøring. Dog er det med tøfler på beina. V8 er'n kan godt være tørst om man tar på cowboyboots !  ;D

Utlogget Highwayman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #6 på: On.,12,Januar,2011,18,49 »
Hvis bilen blir gående mye til småkjøring i byen ville jeg uten tvil valgt bensin...
Hvorfor det?

Kjører fint på +/-1.5 l/mil med småkjøring. Dog er det med tøfler på beina. V8 er'n kan godt være tørst om man tar på cowboyboots !  ;D
Det bor vel en cowboy i oss alle :D

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #7 på: On.,12,Januar,2011,19,04 »
det bor vel en smurf i oss alle...  :P
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #8 på: On.,12,Januar,2011,19,30 »
Hvis bilen blir gående mye til småkjøring i byen ville jeg uten tvil valgt bensin...
Hvorfor det?

Fordi bensin blir fortere varm (jævelig fort varm faktisk) og du får varme i varmeapperatet Vesentlig raskere, er mer lettstarta, soter ikke ned som diesel-småkjøring gjør, bruker ikke veldig mye mer enn Diesel til småkjøring. + Enklere og vedlikeholde, enklere å "skru" på, Hele bilen finnes på Rockauto.com (ps, rimelige deler!)...Sikkert flere fordeler og, men disse jeg kom på i farten.

Men som sagt, når du skal hekte noen tonn på kroken (noe forsåvidt SVÆRT få gjør har jeg sett, siden de ikke har førerkort for det), så kommer fordelene med diesel helt klart fram. Maset oppi registeret for å hente nok krefter er no dritt... men heller Det enn å bytte topper, støtstenger, simringer, o-ringer, etz på en trang, knotete og kjiip VM-diesel, selv om du hinter til Mercedes dieselen her - som dog er ett helt annet kapittel enn VM-Motori.
Ellers hadde jeg vel kjøpt Diesel jeg og... hehe, men begrensa hva du får til under 40k som kan ta 3500kg på kroken :P
« Siste redigering: On.,12,Januar,2011,19,32 av JGC_tech »
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #9 på: On.,12,Januar,2011,20,39 »
WJ med 2,7 diesel har vel webasto, så varme er ikke noe tema  :)
Simmeringer og topper er det vel andre som sliter med også, f.eks VAG 1,9 tdi, turbohavari og topplokksbytte er ganske utbredt, men folk kjøper jo Passat, Golf o.s.v. uansett.
Litt avsporing her men, en arb.kollega har en 05 Touran tdi, og reagerte på at motoren hadde begynt å lage en "båt" lyd, en slags dyp dieselgange (litt vanskelig å beskrive  :) ) bilen ble levert inn til rutinemessig service og de skulle samtidig undersøke lyden.
Det viste seg at kammen hadde begynt å spise av ventilløfterne og av dette hadde det blitt et fint metallspon som hadde sirkulert med oljen rundt om i hele motoren, kr 60.000 ble sluttregninga. Bilen har forresten komplett servicehefte og det er alltid benyttet VAG-spesifisert olje.

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #10 på: On.,12,Januar,2011,21,36 »
Det viste seg at kammen hadde begynt å spise av ventilløfterne og av dette hadde det blitt et fint metallspon som hadde sirkulert med oljen rundt om i hele motoren, kr 60.000 ble sluttregninga. Bilen har forresten komplett servicehefte og det er alltid benyttet VAG-spesifisert olje.

Det som dreper vag motorer er 30k skiftintervall...dustete ordning. leverte nylig firmabilen, da den skulle byttes ut etter 3 år (07 mod) med 80k på teller'n....Motoren lagde rådebank-aktige lyder på kald motor, oljelampe lyste i 4-5 sekunder etter oppstart hver gang. Normalt sa verkstedet.. :) Haha, glad jeg er kvitt bilen. Den nye er mye diggere uanz;2011 mod;)

Hvis 2,7 har dieselvarmer så er jo det knall - men det har touran også, og den er ikke varm før 10-15 min etter oppstart. Jeepen begynner å tine isen 2-3 min etter oppstart og er driftsvarm etter 5:p

Poenget er; WJ diesel Uten 2,7 innebærer mye skruing:) Men 2,7 har jeg varme ord om - tyskere er bedre ingeniører enn italienere:p
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget Highwayman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #11 på: On.,12,Januar,2011,21,46 »
Har innsett at jeg må spandere på meg en 2.7 da jeg ikke er en bilmekaniker, selv om 3.1 er mye mer gunstig prismessig, til å begynne med hvertfall. Dere som har 2.7, bruker dere også rockauto el. til deler?

Men det er latterlig lavt antall 2.7 annonser, håper det kommer en del flere i prissiktet 200'-250' i løpet av våren. Hvordan er egentlig prisnivået på servicer? og hvor ofte må de taes? 12500?


Chryslercrap

  • Gjest
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #12 på: On.,12,Januar,2011,22,01 »

Hvis 2,7 har dieselvarmer så er jo det knall - men det har touran også, og den er ikke varm før 10-15 min etter oppstart. Jeepen begynner å tine isen 2-3 min etter oppstart og er driftsvarm etter 5:p

Poenget er; WJ diesel Uten 2,7 innebærer mye skruing:) Men 2,7 har jeg varme ord om - tyskere er bedre ingeniører enn italienere:p

Så lenge man har timer på webastoen, så er jo bilen varm og isfri lenge før du har startet motoren  :)

Topplokksjobben og simmeringbytte gjør man mest sannsynlig EN gang, nå er jo bilene 10-12 år gamle og har rullet rundt 200` km.
Kjøper du en bil hvor dette er ordnet, så styrer du unna de største utgiftene.

Utlogget Snowman

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 22
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #13 på: To.,13,Januar,2011,06,43 »
Jeg har en 2002 model med 2.7 diesel. Det er ikke dieselvarmer orginalt på denne bilen, jeg tror dog at mange ble solgt med dette ekstra utstyret. På små kjøring tar det litt tid før den når drift temp. Det har sikkert med at det er et stort kjøleanlegg som skal varmes opp. Det er varme i masse vis til å varme opp kupe og vel så det.
Alt uten om motor og girkasse deler får man billige deler fra USA. Motor og girkasse får du billige deler fra forskjellige mb dele firma. Feks Auto trio. Men her må du si at du har en ML 270 2002 model. Da finner de rette deler. Selve grunnstammen i  den 2.7 literen til MB er den samme i mange biler men, så finnes et utall av varianter av motoren. Man ser det ofte på effekten som motoren har. Jeepen sin 2,7 har 163 hk og det samme har ML. 

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Bruktbilpriser WJ 2.7 CRD 2002
« Svar #14 på: To.,13,Januar,2011,07,16 »
For et par år siden var utvalget av 2,7 ganske stort på Finn.
Jeg kjøpte nesten denne.. men fant ut av 70.000 spart var 70.000 spart. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=15420045
Angrer kanskje litt nå, selv om min har gått bare 100k hittil. Det er egentlig bare dette med feilprogrammert lock-up på automaten på alle 3,1TD som er til irritasjon.

Dette var jo drømmen den gang.. men feil prisklasse  ;) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=16927399
(ja jeg har link til alle WJ/WG på finn siden desember 2008, dvs. de som ikke er slettet da).
« Siste redigering: To.,13,Januar,2011,07,21 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.