Skrevet av Emne: VINSJ, KOBLINGER, BATTERI, DYNAMO.  (Lest 6014 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: VINSJ, KOBLINGER, BATTERI, DYNAMO.
« Svar #15 på: Fr.,12,Februar,2010,12,56 »
Sitat
Belastningen på tauet blir jo ikke høyere enn det vinsjen din klarer å trekke. Selv ikke med kasteblokk. Du dobbler trekkraften, men det er jo fordi tauet går fram og tilbake igjen.
Sitat
Det som bør være dobbelt av vinsjens trekkraft er stroppen du fester kasteblokken i..

Selvfølgelig....logisk. Takker. Har en kasteblokk som tåler 10 tonn på vei til meg, så det er plenty. :)
« Siste redigering: On.,17,Februar,2010,15,31 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: VINSJ, KOBLINGER, BATTERI, DYNAMO.
« Svar #16 på: On.,17,Februar,2010,15,25 »
 Bestilte og har mottatt disse to delene fra larsen vinsj. Batterivelgeren/hovedstrømbryteren er litt stor, men tåler mye, kontaktene er skjult, da det er bunn og sider på den, og jeg slipper å lage brakkert. Skjulte koblinger er bra. 8) Koblingsskinne (1 inn og 4 ut)frigjør muligheter for å ta ut mye strøm på motsatt side av bilen enn der batteriet står.

http://www.mamut.net/larsenvinsj/BEP%20310A.DOC
http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=larsenvinsj&subgid=105&gid=102



« Siste redigering: On.,17,Februar,2010,15,29 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: VINSJ, KOBLINGER, BATTERI, DYNAMO.
« Svar #17 på: Fr.,19,Februar,2010,19,34 »
Men jeg tror bryteren din ikke tåler vinsjen. Sa du ikke at den var på 350amp? Vinsjen din vil fort trekke ifra 350 - 450 amp hvis det er en vanlig vinsj. min Warn M8000i trakk vel 430 amp på fullt trekk eller noe. Som noen sa her, om du starter vinsjen når du allerede henger i vaiern, så vil du kunne komme enda høyere på amp siden. Så jeg ville nok ivertfall montert en som tålte +50amp av det som står i spec'en på vinsjen din.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: VINSJ, KOBLINGER, BATTERI, DYNAMO.
« Svar #18 på: Fr.,19,Februar,2010,22,28 »
Spesifikasjonen på vinsjen sier at ved fullpull (3636 kg) trekker vinsjen 330 amp.
Bryterens spesifikasjon er:
Continuous Rating   350 Amps DC
Continuous Rating Between Common & B1 + B2   500 Amps DC
Intermittent Rating   500 Amps DC
Cranking Rating   1500 Amps
Voltage Rating   48 Volts DC
Han på truck & batteriservice sa denne er ok. Vi får se. Kommer nok til å teste vinsjen på fullpull.

Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8