Jeg har dog tenkt litt forstillings-geometri ettersom forstillingskontroll ikke gjorde susen...og det meste virker OK. for på forstillingskontrollen så justerer de kun spissinga stort sett, ihvertfal kun det de gjorde på min..og den ble bedre, faktisk, men hei og hå som det vandrer. Med Biltralla og 2,5t på kroken bakpå så må du være litt fokusert når du kjører, kan man si.
Så jeg har titta litt eksta på disse moment-stagene, og de justerer jo faktisk Caster-vinkelen på forstillinga. En Caster som er nær null, som jeg nesten tydelig ser at ZJ'n min har hvertfal, vil være kronisk ustabil. Denne er Noe justerbar med disse "skivene" som kan roteres på boltene til momentstagene, men å løsne de rustene skruene& skivene der kan bli skjebnesvangert etter 15 år i drift og 255k på teller'n... og vinkelen på mellomakselen vil jo bare bli til det værre ser jeg for meg.
Prøvde å justere caster'n på Driftebilen min i sommer, med å sette den nermest 0 som mulig (Mc Pherson med justerbart casterstag og Støtdemperlager), og den ble veldig, veldig, VELDIG vandrete, ett helvete å drifte med - Så måtte ta noen emergency-adjustment's på Gardermoen og få det tilbake der det stod (hadde merka det opp, heldig vis) og redda den dagen... ikke rørt siden