Skrevet av Emne: Slarke i styresnekke ZJ  (Lest 6424 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #15 på: Lø., 2,Januar,2010,18,01 »
Det spiller ingen rolle om du setter på spacere over fjærene eller om du monterer høyere fjærer, "galt" blir det uansett. På grunn av at det er stive akseler opphengt i spiraler, er det montert panhard stag(De som holder akselen sideveis). Disse er hengt opp motsatt foran og bak, slik at når du hever bilen flytter du bakakselen mot høyre og framaksel mot venstre. 1-2" heving går greit, men med mer løft blir det absolutt best å skifte ut til justerbare stag, slik at du kan skru akslene på plass igjen(Midt under bilen).
En annen ting som oppstår er at controlarmene blir for korte, derfor klarer du bare 6 gr. caster.
Konklusjonen min er at skal en bil heves mer enn 2", bør en gå for komlette kit som retter alle hjulvinkler slik de skal være, ellers må man finne seg i at doningen oppfører seg noe rart på veien.
Sjekk ut Rustys advanced 3,5" kit, dette virker veldig gjennomtenkt:


http://rustysoffroad.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=RK-300A-ZJ&Category_Code=sus_zj_kit
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #16 på: Lø., 2,Januar,2010,21,09 »
Virker veldig bra.....men å få det godkjent??? ::)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Madbutcher

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 498
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #17 på: Sø., 3,Januar,2010,12,32 »
Virker veldig bra.....men å få det godkjent??? ::)
er vel nesten like umulig som å få godkjent spacere :)


1990
2 door XJ 4.0l
32x11,5 kumho road venture kl71 

I got your Jeep thing...now it hurts when I pee...

http://pirate4x4.no/forum/showthread.php?t=23833

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #18 på: Sø., 3,Januar,2010,20,47 »
Sitat
er vel nesten like umulig som å få godkjent spacere
   ::) ::) :P
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #19 på: Ma., 4,Januar,2010,10,34 »
Hyggelig at dere finner tonen og diskuterer jeep, men i all høflighet, så synes jeg det hadde vært hyggelig om mulig, at man holdt seg til emnet og diskuterte slarken i styresnekken og ikke hevesett.
da blir det mer informativ informasjon i hvert emne når nye medlemmer senere "blar igjennom" og prøver og finne informasjon om forskjellige ting i forskjellige tråder.

mvh
Tommy
Are you too late? Try a V8...

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #20 på: Ma., 4,Januar,2010,19,22 »
Helt enig med deg Tommy. Ble litt mye inkluderende tillegg.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget OMErdal

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #21 på: Sø., 9,Januar,2011,12,57 »
Har ein -97 ZJ  (230k) med samme problem,, noken som har prøvd ut denne Durango snekka og kan garantere at det passa?
-97 Grand Cherokee Limited 5,2


Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Utlogget comanche 88

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 190
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #22 på: Sø., 9,Januar,2011,14,15 »
Har ein -97 ZJ  (230k) med samme problem,, noken som har prøvd ut denne Durango snekka og kan garantere at det passa?
eg har montert en "overhalt" durango snekke som jeg bestillte fra summit og kan bekrefte at den passer. Derimot så var problemet at den "nye" snekka hadde akkurat den samme slarken som den gamle. Ikke veldig imponert over kvalitets kontrollen!! Heldigvis så er summit greie å ha med å gjøre og de har nå sendt meg ny snekke uten kostnad for meg, håper denne er bra.
Til info så er fabrikat på denne "overhalte" snekka A1 Cardone, kan være greit å styre unna disse.

Utlogget OMErdal

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #23 på: Sø., 9,Januar,2011,15,23 »
Takker og bukker, blir vel bestill i nærmaste framtid tenker eg.
-97 Grand Cherokee Limited 5,2


Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Utlogget WG04OV

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 47
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #24 på: Sø., 9,Januar,2011,19,20 »
Dette at det ikke går og få deler til syresnekken er bare TØV, CRAP, SHITPRAT....  kall det hva du vil. Men deler får du kjøpt.  Snekken er av typen Saginav som svært mange amerikanske bilmerker som chevy og caddi mf bruker. . Chrysler/Jeep leverer deler til 1997 mod i deres program og nåle lageret, pakninger og tetninger har jeg kjøpt.
Nå er det slik at Xj også bruker denne snekken, det som dere må være obs på er har dere en HD, Trailertow, speedsensitive eller standard snekke.(dette er vel mest aktuelt på ZJ/ZG) For delene i delekatalogen er til en standard snekke. Det som er ulikt er selve "ventilhuset"
En annen ting er en overhalt snekke fra Chrysler / Jeep koster bare noe over 300 dollar "uten core return" og da spørs det om det er noe en gidder og fixse på. bruk "R"først i delenummeret.

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #25 på: Sø., 9,Januar,2011,22,38 »
Disse bilene er notoriske for slakke i snekken foran.

Jeg bytta til ac delco styresnekke og det bedre men er egenlig ikke fornøyd.

Men slik er det. Kan ikke være fornøyd med alt.
Are you too late? Try a V8...

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #26 på: Ma.,10,Januar,2011,16,52 »
Disse bilene er notoriske for slakke i snekken foran.

Jeg bytta til ac delco styresnekke og det bedre men er egenlig ikke fornøyd.

Men slik er det. Kan ikke være fornøyd med alt.

Enig..
Det ironiske er at når bilen står stille, så SER jeg bevegelse direkte på hjulene når rattet rører på seg, men vandrer som f*** uansett. Ny styredemper og pannehardstag gjorde heller ikke susen, så har vel konkludert med at det er SYKT amcar-styring på Jeep ZJ... begrensa hvor mye man gidder knote under der når bilen går gjennom EU  :P
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #27 på: Ma.,10,Januar,2011,17,55 »
Enig.

Det som er rart er at jeg har en 1988 jeep cherokee med snekke og styringen er veldih mye bedre.
Min zj er nettopp godkjent og jeg fikk verkstedet til og se spesielt etter slarke i forstilling.
Men nei, ingen feil.
Så det er litt irriterende.


Hadde en 1977 trans am for et år siden og den og var mye bedre på snekkestyringen.

Hva er det med disse zj'ne?
Are you too late? Try a V8...

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #28 på: Ma.,10,Januar,2011,17,57 »
Hadde en 1977 trans am for et år siden og den og var mye bedre på snekkestyringen.

det må den jå være for å tåle alle landingene etter hopp over elver.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget JGC_tech

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 387
Re: Slarke i styresnekke ZJ
« Svar #29 på: Ma.,10,Januar,2011,22,44 »
Jeg har dog tenkt litt forstillings-geometri ettersom forstillingskontroll ikke gjorde susen...og det meste virker OK. for på forstillingskontrollen så justerer de kun spissinga stort sett, ihvertfal kun det de gjorde på min..og den ble bedre, faktisk, men hei og hå som det vandrer. Med Biltralla og 2,5t på kroken bakpå så må du være litt fokusert når du kjører, kan man si.

Så jeg har titta litt eksta på disse moment-stagene, og de justerer jo faktisk Caster-vinkelen på forstillinga. En Caster som er nær null, som jeg nesten tydelig ser at ZJ'n min har hvertfal, vil være kronisk ustabil. Denne er Noe justerbar med disse "skivene" som kan roteres på boltene til momentstagene, men å løsne de rustene skruene& skivene der kan bli skjebnesvangert etter 15 år i drift og 255k på teller'n... og vinkelen på mellomakselen vil jo bare bli til det værre ser jeg for meg.

Prøvde å justere caster'n på Driftebilen min i sommer, med å sette den nermest 0 som mulig (Mc Pherson med justerbart casterstag og Støtdemperlager), og den ble veldig, veldig, VELDIG vandrete, ett helvete å drifte med - Så måtte ta noen emergency-adjustment's på Gardermoen og få det tilbake der det stod (hadde merka det opp, heldig vis) og redda den dagen... ikke rørt siden  ::)
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm