Skrevet av Emne: Automatkasser diesel-WJ  (Lest 6562 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget roa-lien

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Automatkasser diesel-WJ
« Svar #30 på: Ma.,22,Juli,2013,09,40 »
Det er skrevet mye om mystery switch. Er det noen som kan forklare hvordan denne kobles.

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: Automatkasser diesel-WJ
« Svar #31 på: Ma.,22,Juli,2013,10,08 »
Det er skrevet mye om mystery switch. Er det noen som kan forklare hvordan denne kobles.

Ja, dette er veldig enkelt. Du kobler deg på en ledning som går inn til PCM (powertrain control module) som sitter på venstre innerskjerm i motorrom, med f.eks en "strømtjuv" type biltema. Ledningen trekkes inn i kupeen og du lodder på en 33 ohms motstand en eller annen plass på ledningen på vei inn til kupeen. Ledning nr.2 monterer du f.eks i karosseri da den skal gå til jord og den trekkes også inn i kupeen, monter begge ledninger på en enkel "on/off" bryter (vippebryter) og plasser bryteren på et egnet sted en plass i kupeen.

Jeg har en 33 ohm motstand liggende, kan godt sende den i posten hvis det blir aktuelt.

Har også noen bilder av jobben, men de får jeg ikke lagt ut før i kveld.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Automatkasser diesel-WJ
« Svar #32 på: Ma.,22,Juli,2013,16,20 »
står jo litt her et lite stykke ned på siden http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,9811.15.html
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget roa-lien

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Automatkasser diesel-WJ
« Svar #33 på: Ti.,23,Juli,2013,09,56 »
Det er skrevet mye om mystery switch. Er det noen som kan forklare hvordan denne kobles.


Ja, dette er veldig enkelt. Du kobler deg på en ledning som går inn til PCM (powertrain control module) som sitter på venstre innerskjerm i motorrom, med f.eks en "strømtjuv" type biltema. Ledningen trekkes inn i kupeen og du lodder på en 33 ohms motstand en eller annen plass på ledningen på vei inn til kupeen. Ledning nr.2 monterer du f.eks i karosseri da den skal gå til jord og den trekkes også inn i kupeen, monter begge ledninger på en enkel "on/off" bryter (vippebryter) og plasser bryteren på et egnet sted en plass i kupeen.

Jeg har en 33 ohm motstand liggende, kan godt sende den i posten hvis det blir aktuelt.

Har også noen bilder av jobben, men de får jeg ikke lagt ut før i kveld.

 Takker for mye info om dette. Blir nok å montere. Ønsker gjerne å overta motstanden du har. Bare si pris. Send meg en epost.