www.jeepclubnorway.no
Modeller => ZJ, WJ => Emne startet av: WJHH på Ti.,30,Mai,2017,16,40
-
Jeg har en slapp ventilløfter på sylender nr. 1. Hvordan er det å skru ut kun denne toppen, med tanke på pakninger osv..
eller må alle 5 toppene av ?? Og hvor mye arbeid er det..??
-
toppakningen vil du nok bytte og da må nok dessverre de andre toppene av, så da begynner ballen å rulle, når du først har ute de så vil du gjerne sjekke de andre løfterne, bytte støtstenger, vippearmer osv.... :)
-
Er det ikke mulig å skjære toppakningen mellom toppene..??
-
Tror ikke det er så lurt, har sett toppakninger som er delte, altså en pakning pr. topp, men tror nok at det må monteres på alle toppene samtidig (?) ser ikke helt for meg at det er noen fordel. Om du skal demontere bare en sylinder så lar dette seg gjøre kun på sylinder 1, tror ikke du får demontert kun toppen på f.eks syl. 2 eller 3 p.g.a. utforminga på toppene.
-
Ok. I mitt tilfelle gjelder det sylinder 1. Får ta en vurdering den dagen jeg begynner demonteringen...
-
toppakningen på 3,1TD er av metall....
-
Ok. Da er det nok ikke optimalt å skjære i...
-
Hvordan har du funnet ut at det bare er problemer med topp nr. 1?
Sent fra min D5803 via Tapatalk
-
Var mekaniker på verkstedet her som fant ut at den ene
på sylinder nr 1 ikke holdt trykket når han tok av toppdekselet og sjekket...
-
Akuratt. Hva er symptomene på det da?
-
Tikking fra en støtstang... hvis det var det du mente...
-
Det mest vanlige er vel slitte støtstenger, som jo er enkle å bytte.
-
Er skifta til de herdede fra Sapsborg. Resulterte bare i litt kvassere lyd. ::)
-
Tikking ja. Ja var det jeg lurte på. Min tikker i Park, men ikke ellers så må være noe annet..., men bryr meg ikke så veldig mye om det for den går veldig fint ellers uten noen ulyder
-
Stemmer. Den tikkingen har jeg også til tider. Tror muligens den kommer fra girkassen...
Regner med at den er ufarlig. har hatt den i mange år..
Den andre må jeg nok ta tak i på et tidspunkt.
-
Den svake tikkingen av og til har jeg hørt i alle år syns jeg. Så det er neppe noe å tenke på.
-
på min 3.1 som hadde ca 275 000 km var vippearmene slitt, etter bytte av de så gikk motoren mye finere :)
-
Jeg kan jo kanskje begynne der, før jeg demonterer topper osv...