Ja nå har jeg skifta radiatoren, sjekket vanpumpa (ok), skifta termostat og pakninger. før jeg satte inn den nye radiatoren kopla jeg på brannslangen og fikk spyla igjennom kjølesysyemet skikkelig. Der kom det MYE dritt! Men nå er det rimelig rent der. Fikk også skylt skikkelig ut av varmeaparatet.
Monterte så på radiatoren og kjørte den opp til driftstemp og lot den gå en stund uten radiatorlokk på. Rusan litt også og ingen tegn til bobling med eksoslukt. Er jo et godt tegn. Det var heller ingen tegn til vann i olja. I morgen tar jeg en kompresjonstest for å være sikker. Skal så kjøre en stund for så å sjekke kjølevannet for olje igjen. Må si det gamle kjølevannet var rimelig brunt men tror dette var rustslam og ikke olje. La seg på bundet og fløt ikke opp. Når jeg sjekket ekspansjonstanken i går var det is oppi der, Noe som teknier på at kjølevesken har vært dårlig og kan ha laget en ispropp i termostaten og skapt et helvettes trøkk.