Skrevet av Emne: Oljelekkasje YJ  (Lest 2417 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Oljelekkasje YJ
« på: To.,19,Juli,2007,23,23 »
Etter alt regnværet er sommeren endelig kommet, og jeg kan endelig legge meg ned i gresset (under bilen), og hva finner jeg!

Det kan se ut som om jeg har en lekkasje, diffoljen kommer ut i bremsetrommelen!

jeg har merket litt skjevbremsing siden evjemoen, og etter langeturer så lukter det brent olje!

Jeg lurer på om dette skyldes annen innpress på de nye felgene mine! BS er lik 3,75 tommer. Kan dette være årsaken, eller er det bare vanlig slitasje, byttet for ca. 3 år siden og har vel toppen kjørt 16-17 000 km.

Hva må gjøres, hvilke deler trengs osv.
« Siste redigering: To.,19,Juli,2007,23,25 av Kjart »

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Oljelekkasje YJ
« Svar #1 på: To.,19,Juli,2007,23,30 »
Kan virke som du har fått en lekkasje mellom diffen og akselhylsa. Akselhylsa skal være fri for olj, kun i diffen.

Det er nok ikke felgene sin skyld, bare det at bilen er brukt til det den skal. Ren slitasje.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Oljelekkasje YJ
« Svar #2 på: Lø.,21,Juli,2007,08,49 »
Akselhylsa skal være fri for olj, kun i diffen.

skal det det ? Bakaksel, altså ?   Jeg trodde ikke det var noen simringer inne ved diffen bak...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

renegade

  • Gjest
Sv: Oljelekkasje YJ
« Svar #3 på: Lø.,21,Juli,2007,10,58 »
Akselhylsa skal være fri for olj, kun i diffen.

skal det det ? Bakaksel, altså ?   Jeg trodde ikke det var noen simringer inne ved diffen bak...

Jeg stusset også på det.
Stein, du er sikker på det ?  Jeg har bestandig trodd at på D35'en så sitter simringene ute ved huben...

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: Oljelekkasje YJ
« Svar #4 på: Lø.,21,Juli,2007,13,46 »
Da kan det se ut som om det er kun ytre "seals" på min aksel

fant en grei forklaring til en TJ her http://billhughes.com/dana35c/TJDana35.pdf

men det forutsetter at jeg har en hel masse spesialverktøy, trenger jeg egentlig det?
eller er det noen som har slik spesialverktøy, for å dra ut og sette inn ny pakning, har ikke fått sjekket hverken slark i akslingen (som tor p å4x4supply ba meg sjekke) men bestiller nye pakninger på mandag uansett, bør vel kanskje bestille noen axle shafts også

er det forskjell på høyre og venstre, og hvor mange splines er det, jeg har en 1993 model 4 liter med manuell kasse.

sitter nede i kragerø, med hekseskudd etter ikke bilrelaterte løft, og må vente med å gjøre noe noen dager! dette ifølge den polske kiropraktoren, som plukket jordbær på nabo gården!

Er det farlig å kjøre bilen, bare jeg følger med på oljenivået i diffen?

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Oljelekkasje YJ
« Svar #5 på: Lø.,21,Juli,2007,23,51 »
Akselhylsa skal være fri for olj, kun i diffen.

skal det det ? Bakaksel, altså ?   Jeg trodde ikke det var noen simringer inne ved diffen bak...

Jeg stusset også på det.
Stein, du er sikker på det ?  Jeg har bestandig trodd at på D35'en så sitter simringene ute ved huben...


Hmmm, Nå ble jeg usikker, men jeg mener det..... Men på min Teraflex aksel, så er det kun hjul lager som sitter der ute og tørre hylser. Mente det var slik på 35C`en også. Men siden jeg jeg hat skrudd på den så skal jeg ikke påstå det!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!