Hei
Jeg har testet det på en XJ med manuelt gir. Vil tro det et noe bedre med automat.
En må være klar over et par ting. Bakakslen virker ikke lenger som en vanlig diffsperre, men vil i mange tilfeller virke som om du kjører bil uten diffsperre, siden den ikke alltid griper inn når du spinner eller akslerer opp i fart. Dette førte til at bilen min ble ubehaglig å kjøre (for å si det pent).
I en del tilfelle, spesielt merkbart på grus, så ble det til at bilen bare spant på ett hjul fordi mekanismen ikke grep inn. Da er ikke fremdrifen spesielt god.
Dette var også merkbart ved offroadkjøring. Her var det slik at jeg i flere tilfelle måtte slippe bilen litt tilbake, å akslerer på nytt for å få mekanismen til å gripe inn. Disse tilfelle kommer stort sett når du kommet ut av en sving og foretar en akslerasjon (og det er overaskende ofte
).
Ved akslerasjon feks ut på Hoved- og motorvei, som ofte er forbundet med sving eller rundkjøring så var det slik at ved akslerasjon så ble alt fremmdrifte på det ene hjulet og trakk tydligvis bakakselen litt skeivt. Når du da trykket inn clutchen så "spratt" bakakselen tilbake til normal posisjon, og bilen fikk en ubehaglig "sleng" ved hver giring.
Dette var i grunn bare de "dårlige" sidene ved powertrax, men den har jo sine posetive sider også når det først er behov for sperre. Det blir desverre bare en "billig" løsning som ikke kan sammenligne seg med ekte ARB.
På den andre siden, det er gøy å prøve også. Enkel å monter. Ikke fult så morro å montere den gammle diffen tilbake.
Kjellh