Skrevet av Emne: O-ring bensinfilter  (Lest 735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
O-ring bensinfilter
« på: Fr.,27,Mai,2011,21,19 »
Gjelder Jeep WJ 4,7 `01

I denne beskrivelsen fra http://wjjeeps.com/fuel_filter.htm så står det forklart: "Be sure o-ring is positioned into fuel return fitting in filter/regulator." Jeg fant ikke noe o-ring, hverken på det nye filteret eller det gamle. Jeg bare tok ut de tre slangene fra det gamle filteret, fjernet filteret og satte inn slangene inn i det nye filteret. Ingen lekkasje var observert rundt slangefestene som går inn til filteret etterpå.

Etter at jeg skiftet bensinfilteret på så har tomgangen vært litt vel høy, ca 1500-1000 (samme oppførsel både kald og varm). Den har tidvis vært litt ustabil før også, men jeg renset throttle body og kjøpte en ny IAC i fjør høst. Det har fungert fint hittil, men jeg lurte litt på om det kan være slik at det blir dratt inn luft i systemet ved bensinfilteret hvis noe ikke skulle vært tett nok. Muligens dumt spørsmål, men dette oppstod rett etter at det nye filteret ble satt inn. Jeg kjøpte en ny TPS fra Rockauto som jeg kan installere når den kommer hvis ingen har en fix ide. Bilen går forøvrig som ei klokke og jeg brukte 1,08 l/mil fra Trondheim - Røros (15 mil med 700 m stigning) med pen kjøring.

Joakim