Skrevet av Emne: Jeep CJ7 med Turbodiesel  (Lest 7726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #30 på: Ma., 7,Mars,2011,11,39 »
Virker som om dette er helt nytt for deg Ronny?

Tror mange av oss andre har vist dette. Det er jo helt uproblematisk at europere har hatt eierinteresser i Jeep. Det har siden franskmennene vært tyske og er nå italienske eierinteresser.


Under AMC som eiere av Jeep, skjedde det mange spennende ting!! AMC løftet Jeep, fra å kun bli markedsført som en arbeidsbil, til å utvikle seg til et entusiast og hobby kjøretøy! Dette er kanskje den mest spennende epoken i Jeep sin historie! Så det er vel litt uvitenhet å le, eller være flau over dette...


Her er en liste over kule ting AMC gjorde med Jeep:

Satte V8 i Jeep
 
Lanserte  CJ-7

Satte automat gear i Jeep, noe som økte salget drastisk

De lagde en sporty 2 dørs utgave av Full Size Jeep Cherokees

De økte salgstallene til Jeep drastisk

De lanserte Levi's interiør i Jeep

Som ett ledd i å forvandle Jeep fra en yrkesbil til en fritidsbil lanserte de utstyrspakkene: Renegade, Loredo, Golden Eagle, Honcho, Jamboree og Limited, med flere..

De utviklet 80 tallets XJ 2. generasjon Cherokees

Wrangler ble utviklet av AMC

Og sist men ikke minst, igjen, de satte V8 ned i CJ-7 med automat!!
 

CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #31 på: Ma., 7,Mars,2011,12,59 »
Ikke tvil om at AMC vitaliserte Jeep på mange måter, men synes det er problematisk med noen av Jeep's eiere opp gjennom historien som kun har vært interessert i å tjene penger.  Hadde de tjent mer på å selge hamburgere, så hadde de sikkert heller gjort det.  Disse har ødelagt mer for Jeep enn det som godt er, spesielt ved å introdusere marginale deler (les billige) i et produkt som har tradisjonelt har vært kjent som "skuddsikkert" og som har en stolt fortid fra 2vk.  Lista over ting som har blitt introdusert av nye eier i Jeep sammenheng er lang og tragisk lesing, ei heller AMC slipper unna er!  Det er ikke bare Carter forgasser kasting som kan bli idrettsgren, det er plenty mer som kan slenges rundt uten at Jeepfolket griner spesielt mye.

Så tilbake til start:  Jeg synes ikke det er verre å sette en Toyota 4,2 diesel  enn en Nissan 3,3 diesel  eller VM Motori i en Jeep, hvorav de sistnevnte kan kalles original.  Toyota motoren har i alle fall et rykte på seg som passer godt til Jeep, solid og sånn passe brutal.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #32 på: Ma., 7,Mars,2011,15,22 »
Så lenge du ikke nevner Peugeot  og BA 10/5 Ronny, så skulle det være greit nok  ;D
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Ronny

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 618
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #33 på: On., 9,Mars,2011,14,28 »
Jeg har ryddet litt her.....
Regards
Ronny Andersen
I do understand the "Jeep thing", therefore I drive BMW

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #34 på: To.,10,Mars,2011,23,42 »
Da er bilen markert solgt! Lurer på hvem som kjøpte den  :)
Personlig så likte jeg den, uavhengig av om drivlinje og motor kommer fra en Toyota...

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #35 på: Fr.,11,Mars,2011,07,06 »
Da er bilen markert solgt! Lurer på hvem som kjøpte den  :)
Personlig så likte jeg den, uavhengig av om drivlinje og motor kommer fra en Toyota...

Ja jeg så den var solgt. Jeg likte den selv jeg. Syns den var voksen og tøff.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #36 på: Ma.,23,Mai,2011,01,47 »
Da ser det ut som denne er på markedet igjen - nå til en mye stivere pris enn opprinnelig:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28666419

Et par nye momenter er at den er avertert som en CJ5 av eier. Vitterlig så har den et CJ7 karosseri og ramme selv om resten så og si er produsert i Japan... Klikker man på linken for EU-kontroll så havner man på sidene til Statens veivesen som jeg antar er linket til sentrale systemer (autosys el.l.), også der popper den opp som en 5'er...  ???  ???
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Periodisk+kjoretoykontroll/Kontrollfrist?query=VH21769

En annen ting er at på et av bildene så er bilen heist opp på bukk hvorpå innfestingen til forfjærene er brukt...  :-[ Det ser ikke helt bra ut. Ser faktisk ut som bladfjærene er bøyd.

Hvis eier sveiper innom forumet her så hadde det vært morsomt å høre om den nå er godkjent slik den er oppbygd. Er det noen som har tilgang til autosys som kan sjekke??
« Siste redigering: Ma.,23,Mai,2011,08,45 av Dr.Plumbo »