Skrevet av Emne: Jeep CJ7 med Turbodiesel  (Lest 7729 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Jeep CJ7 med Turbodiesel
« på: Ma.,28,Februar,2011,23,50 »
Hei

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=27062724

Kjenner ikke til bilen eller eieren, men hvordan er muligheten for å få godkjent dette etter at alt er gjort? Motor, drivverk og akslinger er fra Toyota.
Vet ikke hva vognkort sier mht bevaringsverdig kjøretøy eller ikke. Bare nysgjerrig på hva dere andre mener.

Tøff bil da!  :)

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #1 på: Ti., 1,Mars,2011,07,11 »
Noen som vet om det er mulig å anmelde eieren for hærverk?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #2 på: Ti., 1,Mars,2011,09,59 »
Hærverk Tor..??! ::)
Dette er vel kanskje verdens mest solide drivlinje, fra den tiden da dieselmotor overgikk alt annet i soliditet, kjemisk rensa fra all el. drit og går under vann bare tuten av snorkelen er over.
Og resten av pakka fra HJ 60/61 er på dana 60 nivå.

Med det tøffeste karosseriet som er laget og ei bånnsolid massiv drivlinje, et kongekonsept etter min mening, grisehjerte eller ikke! 8)
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #3 på: Ti., 1,Mars,2011,10,30 »
En bastard kan ofte være den tøffeste hunden. Kul Pitbull detta, og som nevn bunnsolide greier, når en først har gått for en slik organdonasjon fra ett eller annet ;)
Kan vel bli litt jobb med å få det godkjent ja, men det burde vel gå det ;)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #4 på: Ti., 1,Mars,2011,11,21 »
Er det så mye å godkjenne da?  Måtte være endring av drivstoff og større hjul, men resten er vel grei skuring?  Fra 4,2 bensin til 4,2 diesel, manuell kasse til manuell kasse, transfer til transfer, ser ikke de helt store forandringene egentlig...
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #5 på: Ti., 1,Mars,2011,11,37 »
Tror Hoelern snakka om denne vogna for en god stund siden. Det ser ut som et skikkelgi bra kjøp.  I gode tider ville jeg handlet.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Holmis

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 624
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #6 på: Ti., 1,Mars,2011,11,49 »
Et skikkelig løp og kjøp objekt jo !
Hadde jeg hatt plass hadde jeg kjøpt tvert...

Knall tøff bil, og mye bedre motor/drivlinje enn de 2 CJ7 som går med blytung Nissan 3,3 diesel...
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #7 på: On., 2,Mars,2011,11,28 »
Knall tøff bil, og mye bedre motor/drivlinje enn de 2 CJ7 som går med blytung Nissan 3,3 diesel...
Akkurat like ille etter min mening.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #8 på: On., 2,Mars,2011,11,38 »
Hærverk Tor..??! ::)
Dette er vel kanskje verdens mest solide drivlinje, fra den tiden da dieselmotor overgikk alt annet i soliditet, kjemisk rensa fra all el. drit og går under vann bare tuten av snorkelen er over.
Og resten av pakka fra HJ 60/61 er på dana 60 nivå.

Med det tøffeste karosseriet som er laget og ei bånnsolid massiv drivlinje, et kongekonsept etter min mening, grisehjerte eller ikke! 8)
1) Jeep leverte komponenter i drivlinja har holdt for meg hittil.
2) Diesel i hobbykjøretøyet....tror ikke det. Lukt og lyd er helt feil. Jeeps medleverte 6'er har funket fint for meg i 4 Jeeper i totalt ca 16-18 år.
3) Under vann????? Når jeg er PÅ vannet bruker jeg båt, trivelig det også. Når jeg er under vann bruker jeg badebukse.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #9 på: On., 2,Mars,2011,18,38 »
Hehe..er det ikke herlig med litt meningsutveksling og forskellige synspunkter ;D ;D.

Og ja, Jeep orginale drivlinjer har holdt for meg også, men vi må vel enes om at det må kjøres uten de lengste horna i panna.
Det er jo et tankekors at 90% av oss Jeepere som bruker bilen på skauen, går å sikler på en D44 eller to. ::)
Problemet med jeep i senere tid er at de sparte en neve dollars på å hekte på drivlinjer som ikke er overdimensjonert nok til
frisk kjøring på skauen og store hjul. Hadde Jeep levert J8 spec som standard, da er det der det burde vært, men det er penga som rår ::).

Når det gjelder 4.0L så er jeg hjertens enig! En suveren motor!! Lett i vekt, solid, bunndrag og effekt.
Men i CJ og 4.2 med Carter, oppleves nok bunndraget i Toyota tubobrennern som dynamitt, og en kvalitetsdieselsekser med mekanisk pumpe og god gjennomtrekk i vifta er perfekt for offroad. Eneste ankepunktet er vekta.
Når vi derimot snakker "moderne" dieseler med alskens elektronikk og høytrykk.........ja, det skal ikke jeg ha i noen 4x4 som skal utenfor veien.
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #10 på: To., 3,Mars,2011,10,10 »
Bare for å bringe litt mer bensin til bålet her:
Nå har vel Jeep ikke kommet opp med så mye egne deler til sine biler, den siste egne motoren kom vel i 1963 (Tornado), ellers har det vært Buick(jada, oddfire V6 patenten var eid av Jeep da den ble brukt, men ikke V8'en i Wagoneer), AMC, GM, Mercedes og andre som har levert, også Nissan med sin 3,3 turbodiesel i Scrambleren.  Under bilene er det vel stort sett Dana Spicer Cooperation som har levert, de leverer også til Ford, Dodge, GM, Honda, Isuzu m.fl.  På gearkassesiden finner man også mye fra Dana, men også New Venture, Peugeot (!!!) og Japan har levert.  Så får man diskutere hva som gjør en Jeep en Jeep, det er alle fall ikke egenproduserte deler!  Så kan man videre lure på om det går ann å gjøre en Jeep til mer Jeep med å sette på enda mer solide deler, tja!?!?!
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Dr.Plumbo

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 475
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #11 på: To., 3,Mars,2011,10,26 »

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #12 på: To., 3,Mars,2011,10,37 »
 ;D
Og hvor mye av de "orginale" delene er igjen ellers, vi elsker jo å bytte ut alt av deler ellers også.
Og nei, D35 holder ikke......allefall ikke med 35" med den illsinte 2,5L hehe.
Jeep stående i vognkortet er vel en grei måte å avgjøre om det er en Jeep.
Men, hva med en Ford sin Kriger da, er ikke det en Jeep :o

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #13 på: To., 3,Mars,2011,11,50 »
En skvett bensin på bålet gjør susen ;D
Sitat
Bare for å bringe litt mer bensin til bålet her:
Nå har vel Jeep ikke kommet opp med så mye egne deler til sine biler

Som det sies her er Jeepene satt sammen av alskens mer og mindre vellykkede deler fra alle verdenshjørner. AX15 kassa går for å være bra, og hvem har produsert den, Aisin Japan, samme som Tojeepyan, en over.
I Chrysler tida er ihvertfall Jeep noen skikkelige horer, som plukker deler der det er mest lønnsomt og ikke der de etter nøye vurdering finner det mest bunnsolide.

Selvfølgelig er mye av hobbyen å bygge om bilene, men det det burde være unødvendig å skifte aksler og bremser. For mange hadde det vært bedre å kjøpe seg ei ny ramme og et karosseri hos Jeep og tatt resten av smørbrødlista fra andre butikker.
Og når Jeep først skal levere dieselmotor i bilene, så burde det ha vært en udrepelig 4,2 Toyota sekser og ikke noe knatreskrot fra mafiaen på Sicilia.
Står det Jeep i fronten og i vognkort, da er det Jeep! Så er det bare å gjøre som Jeepfolket kansje ville men som Chrysler ikke tok seg råd til;  bygge på med deler fra det beste på øverste hylle. 8)
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jeep CJ7 med Turbodiesel
« Svar #14 på: To., 3,Mars,2011,12,06 »
Kjør Toyota da... eller var det, kjør debatt.
Er det egentlig noen her som selger denne JEEPen??
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen