Personlig synes jeg vi skal vise litt storsinn. Alle er klar over at Mahindra, Hotchiss, Koreando, Rural-Willys osv. ikke er "ekte", men de er, som nevnt over, halvsøsken og har definitivt mere til felles med Jeep enn f.eks. Suzuki og Land-Rover (selv om jeg har sett Suzuki karosseri på Willys krigerramme og første L/R ble bygget på en Willys). Der hvor Jeep definitivt har hatt en finger med i spillet med modellen, så synes jeg at vi kan "slippe dem inn i varmen". De er på en måte en del av historien de også. Akkurat som de rare 2 hjulstrekkerne til Jeep som ikke passer på Jeeptreff fordi de ikke kan kjøre i skogen.
Det var min mening...
Og hvor skal en da sette grensen for hvor det ikke er Jeep ?
Det er *det* som er hovedproblemet, for det blir veldig subjektivt.
En regel som er enkel å forholde seg til, er Jeep opphav i chassisnummeret / vognkortet.
Og da tenker jeg på Willys, AMC, Jeep/Chrysler osv.
De som i en eller annen periode har hatt rettighetene til varemerket Jeep.
Derved så faller Mahindra, SSanyoung (sp?), modda suzuki osv. bort.
Og det er enkelt å forholde seg til.
I tillegg, så fjernes også hjemmebygde biler osv.
Husk at dette er en *merkeklubb* ikke en offroad klubb. Det er en vesentlig forskjell på de 2 tingene.
Og hvorfor skal ikke 2-hjulstrekkerne til Jeep kunne delta på våre treff, de er da hjertelig velkommen ?