Skrevet av Emne: Pitman arm  (Lest 7069 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Pitman arm
« Svar #15 på: Sø.,22,April,2007,15,09 »
Sitat
Det er ikke mange jeg kjenner til som har fått den av på en TJ uten å ødelegge den totalt. Kommer faktisk ikke på noen....

Da kjenner du EN, brukte 10 tonns hydraulisk to-armet ters med låsing. og to drag med en hånd-slegge så var den av... uten bulk i betongen....  ;D
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: Pitman arm
« Svar #16 på: Sø.,22,April,2007,23,34 »
En til: Av med hele snekka, inn i hydraulisk presse type stooor, tror måleren viste 20 tonn når driten løsnet. Dessverre var ikke akslingen helt glatt, så det ble ikke helt tett. >:(
Blir vel til å bytte hele snekka en gang, og då tar eg en ny pitman arm i samme rennet...
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Pitman arm
« Svar #17 på: Ma.,23,April,2007,10,58 »
OK! to stykker med tilgang til spesielt store dyre maskiner har klart det!

Men poenget består. Pitman armen sitter noe J@$£lig godt!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget F R E D R I K

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: Pitman arm
« Svar #18 på: Ma.,23,April,2007,14,44 »
Jeg og Hoggybear fikk til dette med en avdrager fra Biltema. Kjøp den største avdrageren på biltema, ta av snekken, plasser den midt i en skrustikke. Klem fast armene på avdrageren med skrustikken rundt pitman armen og skru på avdrageren.. Da kommer den garantert. Gjorde dette på to styresnekker etter hverandre og funket begge gangene.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Pitman arm
« Svar #19 på: Ma.,23,April,2007,20,36 »
Prøvde lastestropp-trikset i dag...og den holdt avtrekkern på plass den, men ikke f*** som om jeg greidde å dra nok til at den løsnet...så også tendenser til at griperne på avtrekker bøyde seg...bestiller meg en avtrekker fra USA i dag i håp om at den er mer solid. Tenkte å prøve muttertrekker til å skru rundt avtrekkern med...dette må da gi en ønskelig "rykkete" avtrekking? Noen som har meninger om det?
-97 TJ

Utlogget FSJ

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
    • FSJ Garage
Sv: Pitman arm
« Svar #20 på: Ma.,23,April,2007,21,49 »
Når du har stramma så mye du klarer, gi arma noen solide slag med en STOR hammer. Har bestandig funka for meg.
Frank


http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

renegade

  • Gjest
Sv: Pitman arm
« Svar #21 på: Ti.,24,April,2007,11,11 »
OK! to stykker med tilgang til spesielt store dyre maskiner har klart det!

Men poenget består. Pitman armen sitter noe J@$£lig godt!

3, og ingen store dyre maksiner.
Brukte en pitman arm avdrager + en BFH.
Løsnet etter noen harde rapp med BFH (og en del wd40...).

Trikset mer å la mutteren stå på, slik at armen ikke kan fly veggimellom er Et Godt Tips...


Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Pitman arm
« Svar #22 på: Fr., 4,Mai,2007,20,00 »
Prøvde min nye pitman arm puller i dag....med kraftig muttertrekker til å dra med...men ikke f*** som armen løsnet. I morgen skal jeg kjøpe en laaang forlengerarm og dra til ett eller annet ryker. Den nye pitman pullern har "lifetime warranty" så om ikke pitman armen løsner så for en håpe at det er den som ryker. ;D
-97 TJ

Utlogget Herman

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 352
Sv: Pitman arm
« Svar #23 på: Fr., 4,Mai,2007,21,20 »
Prøv med varme samtidig med Pitman arm Pulleren

Utlogget FSJ

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 48
    • FSJ Garage
Sv: Pitman arm
« Svar #24 på: Fr., 4,Mai,2007,21,47 »
Prøvde min nye pitman arm puller i dag....med kraftig muttertrekker til å dra med...men ikke f*** som armen løsnet. I morgen skal jeg kjøpe en laaang forlengerarm og dra til ett eller annet ryker. Den nye pitman pullern har "lifetime warranty" så om ikke pitman armen løsner så for en håpe at det er den som ryker. ;D


Slo du på pitmanarma med en hammer etter at du hadde stramma alt du klarte ? Du bruker som sagt å gjøre trikset.
Frank


http://www.fullsizejeep.com
"alt kan hjemmelages"

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Pitman arm
« Svar #25 på: Fr., 4,Mai,2007,22,08 »
slå på selve pitman armen? der er veldig dårlig plass til å få gjort det....slo på senterbolten til pullern, og en del på kanten til pitman armen, men ikke noe som hjalp, er redd for å slå for mye og treffe "halsen" på snekken...
-97 TJ

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Pitman arm
« Svar #26 på: Lø., 5,Mai,2007,17,05 »
da løsnet den! tok spenntak og dro til det smalt. Kjøpet av pitman arm puller må sies å være en suksess. Den var på ingen måte merket at den harde medfarten den fikk. Nå er det bare å få byttet pakningene. Noen som vet om det kan være vanskelig å få ut pakningene? eller er det plankekjøring fra nå av?
-97 TJ