Skrevet av Emne: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??  (Lest 3075 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« på: Sø.,25,Mars,2007,13,12 »
Er det skiver på alle 4 hjul på en sahara når det er ABS??Eller er det kun forhjula som har ABS funksjon?

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #1 på: Sø.,25,Mars,2007,14,11 »
Det er samme akslinger på Sahara som på Sport modellene, dvs skiver forran og tromler bak...
Forskjellen på disse to modellene er stort sett inne i bilen, litt penere interiør, pluss ekstra-utstyr som trinnløs intervall-regulering på vidusviskerne, og høyde justerbart lys, selv om heller ikke dette er unikt på Sahara'en....... tror kanskje kanalbeskytterne i plastik :-\ også er orinal......
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Lite hjelp....
« Svar #2 på: Sø.,25,Mars,2007,14,34 »
Ja fikk jo mye hjelp av det svaret..... :(

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #3 på: Sø.,25,Mars,2007,20,01 »
Du fikk jo svaret der...

Sitat
Det er samme akslinger på Sahara som på Sport modellene, dvs skiver forran og tromler bak...

ABS på alle hjul, skiver foran og tromler bak.....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #4 på: Sø.,25,Mars,2007,21,08 »
Takker Stein for nok eit seriøst svar.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #5 på: Ti.,27,Mars,2007,23,08 »
Sahara er ikke alltid Sahara.
Det er stor forskjell mellom modellene av jeep, avhengig av hvor de er solgt hen i verden.
Sahara har blandt annet standardutstyr som aircondition og cruise control, men det er det vel ingen som er solgt originalt med i Gnore.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget capo

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #6 på: Sø., 6,Mai,2007,18,13 »
ABS=skiver rundt baut, MEN du mister diff.bremsen bak som er originalt på D35. ARB er kanskje løsningen da...
At såpass mange TJ'er i Norge ikke er utstyrt med ABS-bremser, skyldes ene og alene det faktum at ABS kun kan leveres i kombinasjon med 4.0 og skivebremser (option).

/c
« Siste redigering: Sø., 6,Mai,2007,18,17 av capo »

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #7 på: Sø., 6,Mai,2007,21,02 »
Så rart.. XJ ble jo levert med ABS, tromler bak og diffbrems. Hvorfor fikk ikke TJ denne muligheten?
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #8 på: Ma., 7,Mai,2007,00,51 »
Sitat
[/ABS=skiver rundt baut,quote]

Vet ikka hva dette betyr, men hvis det er ABS=skiver forran og bak, har en 4.0L den er orginal med ABS, skiver forran og tromler bak, men det er rett at du mister bremsen...  ;)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #9 på: Ma., 7,Mai,2007,00,55 »
Her kom det litt feil ut... :o

Hvis jeg forstod utrykke ditt riktig, så mente du at ABS= skiver rundt hele bilen, det er ikke korrekt... resten klarte jeg å skrive rett...  ;D
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Sahara bremser.ABS er det skiver fremme og bak??
« Svar #10 på: Ti.,29,Mai,2007,23,43 »
Dette er direkte feil.
ABS betyr IKKE skiver hele veien. Tror de aller fleste, om ikke kanskje absolutt alle TJ'er i norge er levert fra fabrikk med skiver forran og tromler bak. Sahara har ikke automatisk skiver bak. Jeg har selv original Sahara 4.0 liter med ABS, og den har vanlige tromler bak. Dette er standard på TJ med Dana35 bak aksel.
Men om man bestilte ny TJ i norge så kunne man velge mellom ABS ELLER Diff-brems. tror fordelingen av det som ble solgt er relativt lik. Jeg ville selv valgt ABS istedet for diffbrems, siden den diffbremsen som er original ikke er så veldig å skryte av. Dessuten setter mange inn 100% manuelle eller automatiske sperrer istedet, og da blir lamell bremsen som er original byttet ut. Bedre å kunne ta en unnamanøver med stive bremser, enn å komme noen meter lenger pga glatt føre, siden de aller fleste kjører 98% på vei med en TJ.


ABS=skiver rundt baut, MEN du mister diff.bremsen bak som er originalt på D35. ARB er kanskje løsningen da...
At såpass mange TJ'er i Norge ikke er utstyrt med ABS-bremser, skyldes ene og alene det faktum at ABS kun kan leveres i kombinasjon med 4.0 og skivebremser (option).

/c
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.