Skrevet av Emne: wj 4,7 mister kjølevæske....  (Lest 1186 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
wj 4,7 mister kjølevæske....
« på: Ma.,19,Desember,2011,08,59 »
Har en 99 mod grand cherokee 4,7 liter...
Har hatt problemer med dårlig varmeapparat, og at det forsvinner kjølevæske.
Bilen ble det montert lpg anlegg i for et lite år siden, og da er det montert et t-stykke på hver av slangene til varmeapparatet, den ene slange klemmen her var løs, så jeg strammet denne, og benyttet anledningen til å flushe og skifte kjølevæske også...varmeapp var da bedre enn noen gang, samboeren måtte helt ned på 19 grader, for at det ikke skulle være for varmt i bilen!!!
Men desverre så var dette en kortvarig glede, nå mangler det kj.væske igjen... jeg fyllte også radiatortett i samme slengen, fordi jeg mistenkte at varme app. vevet var lekk... (kjente jo frostvæske lukt i bilen, men tenkt at det kom fra den løse slangen)
Er det noen som har erfaring med biltema's radiatortett?var bare de som hadde åpent på lørdagskvelden...
Har tenkt å få låne meg trykktester en dag bilen er tørr for å se om jeg klarer å lokalisere lekkasjen... noen som har byttet varmeapp. vev i disse? mye arb?eller j.... mye arb?Føler fortsatt jeg kjenner antydning til kjølevæske lukt i bilen, men ikke i nærheten av som  før...
sliter med å få lufte skikkelig også, får ikke temp i varmeapp i det hele tatt nå...bare litt lunk. :-\ er det noen gjengangere på feil på disse bilene?vurderer å flushe på nytt og helle i bar's radiator tett, for det har eg gode erfaringer med fra bilmekaniker tiden...
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: wj 4,7 mister kjølevæske....
« Svar #1 på: On.,21,Desember,2011,00,04 »
Har du kjøleveske lukt i bilen er det nok lekasje i varmeapperat register el slanger inne i bilen,lekasje skaper luft som hindrer sirkulasjon og,radiatortett kan tette fine kanaler som igjenn hindrer sirkulasjon...............
Det finns masse rare ting på flasker og bokser som skal fikse og forbedre,men homeopat medesin på bil funker sjelden bra.....
Sjekk og fiks lekasjer,event.bytt varmeapperat register  :)

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: wj 4,7 mister kjølevæske....
« Svar #2 på: Lø.,24,Desember,2011,09,22 »
har ikke kjølevæske lukt i bilen lenger... den lukta var nok det som lekket ut slangen som ga lukt i bilen.
hadde trykk på den her om dagen, og det sank ikke i det hele tatt på ca 30 min... så jeg lever i håpet om at det bare er store mengder med luft som jeg ikke har fått ut ennå...
topper og pakninger er vel ikke noe problem på disse... tempen er perfekt og har ikke vert over 100 grader de siste 50 000 km/3 år...
fingers crossed...
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Re: wj 4,7 mister kjølevæske....
« Svar #3 på: Lø.,24,Desember,2011,10,52 »
Har du kjøleveske lukt i bilen er det nok lekasje i varmeapperat register el slanger inne i bilen,lekasje skaper luft som hindrer sirkulasjon og,radiatortett kan tette fine kanaler som igjenn hindrer sirkulasjon...............
Det finns masse rare ting på flasker og bokser som skal fikse og forbedre,men homeopat medesin på bil funker sjelden bra.....
Sjekk og fiks lekasjer,event.bytt varmeapperat register  :)

Joda, det finnes mye bra medisin for bil på flasker !!
Hadde varmeregisterlekkasje på Mustangen for tre år siden. Fyllte på "radiatortett, det holder ennå !
Min første Granada hadde ulyd i gearkasse. Brukte PFTE aditiv i olja. Ble stille og kassa holdt i flere år !
Svigermors Corolla, kjørt 160000 km hadde svært høyt oljeforbruk. Utslitt, må overhales sa Toyota. Tull ! Ingen Toyotamotor er utslitt etter 160k ! Fylte motorrens både i olje og på stempeltopp. Oljeskift med Omega tilsetning, og motoren er som ny !!

Si ikke at "homeopatmedisin" ikke funker ! Endel lurium er det, men slett ikke alt !
« Siste redigering: Lø.,24,Desember,2011,10,54 av jensobents »