Skrevet av Emne: wj 4.7 låser i drive.  (Lest 1082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sso

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
wj 4.7 låser i drive.
« på: To.,21,Oktober,2010,14,52 »
Har en cj 7,304. 1976 fra før og lurer litt å kjøpe meg en wj.
Har sett litt på 99 wj 4.7 Quadra Trac II som har rullet 270k.( er det litt for mye?)
Den låser seg i drive hvis man tråkker litt på. Er dette noe som noen har noe erfaring med ?

Mvh
Stian

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Re: wj 4.7 låser i drive.
« Svar #1 på: Fr.,22,Oktober,2010,20,36 »
RAM'en min går i lockup i ca 70 kmt. med moderat gasspådrag og uten last. Tråkker jeg pedalen videre girer den ned som normalt, før den kommer til overdrive igjen, og lockup. Både Jeep og RAM'en har jo Chryslers kasser.
Funker kickdown normalt ? Vil tro at på V8'ern kommer lockup tidlig, 70-80 kmt kansje... Elektronisk styrte greier, som jeg har lite peil på egentlig...

Utlogget sso

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Re: wj 4.7 låser i drive.
« Svar #2 på: Ma.,25,Oktober,2010,20,18 »
Ja det er nok noe elektronisk...?. Bilen låser i 3/4 gir og girer ikke ned hvis du stopper.
Stopper man motoren og starter på nytt fungerer den ok til neste gang man gir litt mye gass.
Kan det være noe olje problem ?

Utlogget jensobents

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 158
Re: wj 4.7 låser i drive.
« Svar #3 på: Ma.,25,Oktober,2010,21,55 »
Ok. Les av feilkode. Den har gått i sikker modus.

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: wj 4.7 låser i drive.
« Svar #4 på: Ma.,25,Oktober,2010,22,03 »
Hei

Da har du akkurat samme feilen som var på på min. Det er sansynligvis solenoidpakken i girkassen som må byttes. Jeg bytta på min i helga og den ble helt frisk. Girkassen går i limp mode. En slags kjør hjem eller til verksteds modus. Du har kun 2 og 3 giret i funksjon. I begynnelsen var min slik som din, fungerte når jeg startet å kjøre og den var kald. Etter en 5-10 min så giret den ned til 3 gir ved når turtallet kom over ca 2500 o min. men etter hvert var det kun 2 og 3 gir hele tiden og det hjalp ikke med å stoppe og starte.

Er lett å bytte, bare skru ned bunpanna på girkassen, av med filtret og løsse på 3 torx skruer samt noen ledninger. Du finner renovert solenoidpakke på ebay til ca 120$ (tror den koster 5000kr ny. (bytt filter og olje i samme slengen)

Du kan lese av feilkoden ved å slå tenningen på,av,på,av,på,av og på (den fjerde gangen lar du den stå på). Da skal feilkoden komme i displayet over speilet tror jeg det var. Skriv ned og så googler du den. Da finner du sikkert ut at den betyr brudd eller kortsluttning i solenoid pakke (eller noe i den duren).

PS: ser at det er snakk om en 4.7 liter, og denne har en annen girkasse en 3.1 som jeg har, men kanskje samme feilen? Har rephandboka til 4.7 girkassen hvis du trenger hjelp.

Utlogget sso

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Re: wj 4.7 låser i drive.
« Svar #5 på: To., 4,November,2010,09,50 »
Takker for bra svar. Eier venter litt med å selge, og jeg tror jeg vil se om jeg kan finne en med lavere km til en fornuftig pris.