Skrevet av Emne: WJ air bag light, random lyser og plinger. tips ?  (Lest 861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget gshock

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 69
WJ air bag light, random lyser og plinger. tips ?
« på: Ti.,15,Desember,2015,14,26 »
Hei igjen,
fikk god hjelp her ved forrige problem med girkasse sensor og rar giring - men i går oppstod det en ting til som må fikses før jeg blir gal i toppen.
Bilen har oppført seg eksemplarisk frem til dette oppstod.

air bag light kommer på og plinger helt "random" , ser ikke ut som at det er noe med styringa og gjøre , har testet å stå stille og svinge mye. ( clock spring, etter litt google søk )
Skal nevnes at jeg TROR jeg hadde en klikkelyd når jeg svinget i forrige uke, ganske markant et par ganger - men borte nå.

Men dette problemet oppstod først etter flere dager med minusgrader , testet også å ta beltet av og på på begge sider, men virket ikke som om dette heller hadde noe betydning.

noen gode tips på hvor jeg burde begynne feilsøking ?

takker og bukker


2000 WJ 3,1 limited

Utlogget Salater

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 11
Sv: WJ air bag light, random lyser og plinger. tips ?
« Svar #1 på: On.,20,Januar,2016,21,26 »
Har hatt samme problem med min 2003 wj.  Dro til merkeverksted og fikk de til å sette på diagnoseverktøyet.  Viste seg at det var noe "funn" på sideairbag venstre side.  De resatte airbaglampa  samtidig og det ble greit.  De kunne samtidig opplyse at utskifting av sideairbag kom på ca. 12.000,-  Du får starte med resetting du også og satse på at dette er tilstrekkelig.
Jeep Grand Cherokee 2,7 crd 2004