Skrevet av Emne: WJ Bremser  (Lest 1183 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
WJ Bremser
« på: Fr.,20,September,2013,13,00 »
Noen som har erfaring med bremseskiver som er både frest slotter i og borret huller i??Hadde håpet å sleppe å skifte skiver og klosser før til sommeren igjen, men det kommer slikte lyder fra høyresiden av bilen. Jeg har hatt av hjul og klosser og fjernet det meste av "løs" rust på skivene som jeg mistenkta tok borti et eller annet sted, men fremdeles lyd!!
Noen som har et forslag til hva det kanvære, kan hjullageret være såpass gåent at skiven tar borti noe?? uten at jeg på andremåter merker eller hører lyd fra hjullageret?? ???

Utlogget fiskern

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 612
Sv: WJ Bremser
« Svar #1 på: Fr.,20,September,2013,14,12 »
har skiver med slotter i de er bare mye bedre å bremse med og helt lydløs
hjullager eller drivknute er vel det som lager lyd

Utlogget Thomahawk

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 130
  • I DISLIKE YOUR HYBRID!
    • GRANDPARTS
Sv: WJ Bremser
« Svar #2 på: Fr.,20,September,2013,23,12 »
Har Stillen skiver m Black matrix klosser fra Kolak,
Helt rå bremse egenskaper, stoppet 31" hjula mine på null komma null fra 110km/H,
Klarte akkurat og stoppe, resultatet ble en Kangoo som hadde 80km/h i ræva!!!
Kan på det varmeste anbefale disse.

Kontakt Nick (Kolak) kolak@aol.com

Han har også ganske kule priser på det meste.

Lykke til
Thomas Grandparts
2004 Jeep Grand Cherokee 4.7HO Overland
2.5" BDS, Bilstein, IRO adj arms, 17" Procomp, 31" General Grabber AT2, Addco, 3" Kolak exhaust, superchip tuner, more to come +++

Buildt thread: http://www.jeepforum.com/forum/f197/jeep-norway-2th-buildt-overland-upgrade-1813490/

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: WJ Bremser
« Svar #3 på: Lø.,21,September,2013,06,30 »
Normalt sett så slites vel klossene mere av huller og slotter, så tror mere det er en motesak enn til reell nytte.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Stianvi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 157
Sv: WJ Bremser
« Svar #4 på: Lø.,21,September,2013,21,12 »
De slissene er til å slipe klossene,  slik at du hele tiden har rene klosser og hindrer de i å bli glaserte ved høye temperaturer som følge av har nedbremsing. Det har noe for seg i at det resulterer i bedre bremser, men de slites også fortere. Man får ikke i pose  og sekk:-)

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: WJ Bremser
« Svar #5 på: Sø.,22,September,2013,12,42 »
Sjekk bremseskjoldet, kan være det tar borti skiva. Lager en helt jævlig lyd :P
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
Sv: WJ Bremser
« Svar #6 på: Sø.,24,November,2013,19,49 »
Det var seff rust på skivene som de nye klossene tok borti, slipte vekk med dremellen smurte alt opp med kopperslipp og vips så var de lydløse, og dre bremser!! ;)