Skrevet av Emne: WJ Bremselys/tilhengerkontakt  (Lest 1304 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
WJ Bremselys/tilhengerkontakt
« på: Sø.,16,Juni,2013,16,13 »
Noen som har en ide? ???

Alle bremselysene mine forsvant! Fluket litt rundtomkring og fant ut at kansje lysene virket når de ble i kontakt med jord(en polet svitsj?).
Fant ut at det måtte være overledning i tilhenger kontakten, den var full i irr, rust, ledninger som var røket og ledninger med dårlig isolasjon.
Tenkte okies jeg bytter hele ledningsnettet med nytt nåt jeg får kjøpt det inn(fant noen tråder om emne) og amputerte det gamle ledningsnettet(klippet alle ledningene) for å unngå problemet.
Da kom plutselig alle bremselysene på og ville ikke gå av før jeg tok av batteriet. ::)
Ringte fluke ekspert kameraten min og forøvrig en flink hjemme mekaniker og han mente at jeg kunne ha svidd bremselys kontakten(eller svitsjen) som sitter oppunder bremsepedalen. Skal gå ut å sjekke dette nå.

Men jeg lurer på om noen har erfaring med dette problemet, evt løsning,,, va så sikker på at amputasjon var redningen til jeg fikk kjøptinn nytt ledningsnett og henger kontakt. :'(

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
Sv: WJ Bremselys/tilhengerkontakt
« Svar #1 på: Sø.,16,Juni,2013,18,33 »
Etter tips fra hjemmemekanikeren har jeg prøvd å sjekke ut bremselys bryteren som pedalen går mot, i følge min kone kom det et glimt i bremselysene når jeg tuklet med den, det ble med det ene blinket, så da tror jeg konklusjonen blir å demontere bryter og sjekke den med fluke.
Det viste seg å være en tolmodighets prøve å få bryteren løs da denne sitter godt fast (jada vanlige innfestninger på sånne hurtigkoblinger), så tar meg en tur te hjemmemekanikeren i kveld da han har en egen tek med å få disse av. :-[
 

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
Sv: WJ Bremselys/tilhengerkontakt
« Svar #2 på: Sø.,16,Juni,2013,22,26 »
Etter en del om og men fikk jeg demontert bryteren selv, målte den med et ohm meter og fant at den "virket" motsatt, her måtte det være ugler i mosen!! ???
Tok bryteren med meg inn for å demontere den og å se hva som var inne i den, og der datt det ut en liten kopperfarget metallbit! en av konektorene var knukket!!
Jaja håper dette er grunnen!! ;)
Bestillt ny på e-bay til ca 15 doller + 15 doller i frakt så er det bare å vente å se om det som dukker opp passer og om bremselysene virker igjen!
Må forøvrik kjøpe et nytt sett med kabling og kontakt for hengerfestet!! ;)

Utlogget Tun

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 95
Sv: WJ Bremselys/tilhengerkontakt
« Svar #3 på: Fr.,23,August,2013,14,03 »
Bremselys kontakten var gåen og den nye virket!!  ;D