Skrevet av Emne: Har lyst på ZJ med V8  (Lest 2140 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget stianhansen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 22
Har lyst på ZJ med V8
« på: On., 7,Januar,2009,09,32 »
Hei, jeg er på utkikk etter en ZJ med V8, helst 96mod eller nyere pga nytt interiør. Er det noe jeg bør være oppmerksom på når det gjelder disse bilene? Jeg er helt blank når det gjelder Jeep, men har grei peiling på bil forøvrig.
Jeg har kommet over en bil som jeg kunne tenkt meg å sett nærmere på ( http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2065359 ), har dere noen formening om det er verdt å kjøre 80mil for å ta en titt på denne?

på forhånd takk
Stian

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #1 på: On., 7,Januar,2009,21,37 »
Hei

Ta kontakt med meg, jeg har en.
En 1994 model Limited der "ALT" er skiftet siste året. Sort, med sorte glass store nye all terrain dekk
klare glass i lysene og nyoverhalt girkasse. EU godkjent til 2010, NB 3500kg på hengerfeste.
Hadde egentlig ikke tenkt å selge, men kona har klikket på de 4 bilene i oppkjørselen:)

M

renegade

  • Gjest
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #2 på: On., 7,Januar,2009,21,54 »
Hei

Ta kontakt med meg, jeg har en.
En 1994 model Limited der "ALT" er skiftet siste året. Sort, med sorte glass store nye all terrain dekk
klare glass i lysene og nyoverhalt girkasse. EU godkjent til 2010, NB 3500kg på hengerfeste.
Hadde egentlig ikke tenkt å selge, men kona har klikket på de 4 bilene i oppkjørselen:)
M

Hæh ?
Sier du at du har bare 4 biler ?
Og at du nå er pålagt reduksjon av samlingen ?

Makan...


Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #3 på: On., 7,Januar,2009,22,10 »
Glemte å si hva som er nytt på bilen;

Jeg begynner fra taket og nedover forfra:)

Takrails,tak-konsoll innvendig, el-sidespeil begge sider, alle lys (hovedlykter,blink,position,sidemarkering,baklykter),alle låser (start,dører bkluke), nye fjernkontroller,Nye gassdempere bakluke, KN-filter, Sønnak high power batteri, Hjullager foran, alle gummiforinger i oppheng, nye fjærer (stivere lastefjærer med litt lyft), nye støtdempere, styrdemper, nye kraftigere stabilisatorstag,Nye "hundebein", splitter nye 10,5x 15 all terrein, omregistrert for å bli godkjent med 3500kg på henger,kvitteringer på overhalt kasse 17000.-,Kvitteringer på det meste,byttet alt i styringen untatt snekka,Har ogå en ny stor  maxT vinsj som ikke er montert.

prisantydning +/- 100K

Mikke.staal@lyse.net

best regrds
M

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #4 på: On., 7,Januar,2009,22,13 »


 Utlogget

Innlegg: 984


     Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #2 på: I dag kl. 21:54 » Sitat 

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: Micke66 på I dag kl. 21:37
Hei

Ta kontakt med meg, jeg har en.
En 1994 model Limited der "ALT" er skiftet siste året. Sort, med sorte glass store nye all terrain dekk
klare glass i lysene og nyoverhalt girkasse. EU godkjent til 2010, NB 3500kg på hengerfeste.
Hadde egentlig ikke tenkt å selge, men kona har klikket på de 4 bilene i oppkjørselen:)
M


Hæh ?
Sier du at du har bare 4 biler ?
Og at du nå er pålagt reduksjon av samlingen ?

Makan...

 
Høres ut som kona di er mere forståelsesfull, kanskje vi skal bytte kona heller:)

M
 
 

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #5 på: On., 7,Januar,2009,23,12 »
Hei!
Jeg var i samme situasjon som deg for 2 år siden, dvs ønsket meg en GC med V8 motor.
Etter mye "research" var min konklusjon klar, kjøp en "face-lifted" modell, dvs 96 eller nyere.
Min GC ZG Ltd. har nå gått ca 190 k km, og siden kjøpet har jeg byttet bremseskiver, støtdempere, frontlykter (dyre), panhardstag foran, fylt AC, byttet alle dekk (Viktig at de er likt slitt) samt skiftet bakluke på grunn av rust og defekt viskermotor. Sjekk at viskosekobling, dørlåser, vindusheiser, instrumenter, speil, ABS og varmeapparat er ok. Det er videre viktig å vite at normal service er utført og at olje på gear og kardanger er regelmessig skiftet. Prøv gearskiftefunksjoner og lytt generelt etter ulyder. Det er sikkert andre ting man bør se etter også, men dette er altså min erfaring.
Er testene positive er du garantert masse morro. Good luck! Jeg kan ikke tenke meg å bytte bort GC'en.
Mvh Bambus
Bambus

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #6 på: Lø.,10,Januar,2009,23,19 »
Heisann! Vi har hatt vår 95 modell i snart to år, og vi angrer ikke en dag. Det er en LTD. som hadde gått 208' da vi kjøpte den. Nå har den 233' på speedometeret. Vi har byttet radiator, dørhengsler på førerdør,bremseskiver og klosser bak, samt tenningsdeler. Bilen vår var i generelt god stand. Litt plukk er det alltid. Han skulle ha 95000,- i utgangspunktet, men fikk 82000,- . Bilen du lurer på virker i god stand, og lite slitt til å være varebil. Er gått bare 160'. JA, jeg hadde absolutt reist den distansen for å prøve bilen!  ;D Husk! Det er kjøpers marked. Let litt gjennom sidene i forumet, så får du masse nyttig info. En slik bil skulle man tro ikke er noe særlig å kjøre utenfor veien med. FEIL!  ;D Lykke til med kanskje kjøp, og skriv noen ord om hvordan det gikk. :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #7 på: Ma.,12,Januar,2009,20,36 »
Ok, glemte noe på "alt-nytt-listen", det er ny catalysator og nytt 2,5" american thunder eksos med ekte v8 lyd:) Det er en 5-seter med

Vedr prisen så er jeg villig til å selge for 90 K ved kjapp handel.

Mikke

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #8 på: On.,14,Januar,2009,19,56 »
sånn ser den ut...

Utlogget Micke66

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 72
Sv: Har lyst på ZJ med V8
« Svar #9 på: On.,14,Januar,2009,19,57 »
Flere bilder på første tråden i ZJ forumet  "våre biler bilder"