Skrevet av Emne: Demperfestene bak  (Lest 4225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Demperfestene bak
« Svar #15 på: Lø.,21,Juli,2007,00,36 »
Fikk med et nytt panhardstag feste til bakakslen. Han (selgeren på 4x4 supply) mente at jeg ikke trengte foran.
Men jeg er kanskje på grensen til uenig.

Det nye festet var vrient å feste. Man må borre inn to nye fester, det ene på oversiden av det eksisterende festet, der er det jo ikke plass til noen drill. Langt ut på kanten er det også, så jeg vurderer å blåse i det. Blir jo to rimelig kraftige bolter uansett.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

renegade

  • Gjest
Sv: Demperfestene bak
« Svar #16 på: Lø.,21,Juli,2007,11,02 »
Fikk med et nytt panhardstag feste til bakakslen. Han (selgeren på 4x4 supply) mente at jeg ikke trengte foran.
Men jeg er kanskje på grensen til uenig.

Det nye festet var vrient å feste. Man må borre inn to nye fester, det ene på oversiden av det eksisterende festet, der er det jo ikke plass til noen drill. Langt ut på kanten er det også, så jeg vurderer å blåse i det. Blir jo to rimelig kraftige bolter uansett.

Etter at jeg satt på mitt ProComp 2.5" sett, så stikekr den ene akslingen ut på den ene siden, og den andre på den andre siden.
Jeg vurderer å kjøpe 2 justerbare stag istedenfor å benytte braketter, men er usikker på om det vil gi meg (mer) bumsteer foran...


Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Demperfestene bak
« Svar #17 på: Sø.,22,Juli,2007,02,25 »
Den braketten var i allefall klønete.
Har lyst på justerbare selv.


Nå er i allefall alt montert, og første prøvetur unnagjort.
Bilen ser i allefall mye bedre ut. Selvom 31" ser litt puslete ut, liker jeg at det er mye plass fra dekket til skjermen over.
Litt mer sideveis svinging enn jeg trodde det skulle bli. I relativt høy hastighet på svært hullete virket det som om bilen slo litt mer enn den skulle, men jeg kjørte ganske fort da.

Ellers oppfører bilen seg fint. Har ikke festet stabstaget foran enda, så den er temmelig myk. Særlig hvis jeg akselererer mens jeg svinger, da er det nesten så forhjulet i innersving løfter seg fra bakken. Skal skru det på i morgen, orket ikke gjøre det i kveld, for det begynnte å regne. Må også flytte ned transferkassa, merket bittelittegran vibrasjon i 2. gir, over 3500 omdeininger.

70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: Demperfestene bak
« Svar #18 på: Sø.,22,Juli,2007,02,51 »
Sleng ut noen bilder :)
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Demperfestene bak
« Svar #19 på: Sø.,22,Juli,2007,13,33 »
Hmm, prøvetur nr. 2  i dag. Og problem oppstod.
Ved en moderat nedbremsing for noen syklister, begynnte bilen å vibrere skikkelig. Den kastet nesten på seg, varte i 5-6 sekunder får det gav seg. Jeg stoppet 100 meter senere på en busslomme for å undersøke, fant ingenting feil, alt satt tilsyntelatende som det skulle.

Prøvde å fremprovosere det engang til da jeg nærmet meg hjemme, men da skjedde ingenting. Noen som vet hva det kan ha vært?
Dette skjedde uten å ha senket transferkassa, eller montert stabstag foran. Men jeg tror ikke det hadde noe å si for denne vibrasjonen.

Bilder kommer på garasjeforumet i kveld  :D
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Demperfestene bak
« Svar #20 på: Sø.,22,Juli,2007,22,47 »
Da var alt i orden.
Vet enda ikke hva som skylte den kraftige vibrasjonen, men har festet stabstaget og senket kassa, og det har ikke skjedd den siste prøveturen, som var 5 mil, on og offroad.
Prøvde også å provosere den fram med kraftige nedbremsinger og krappe svinger, så da får jeg bare regne med at det var en "freak accident" inntil det skjer igjen. Så får jeg gå mer nøye tilverks da.

Takk for hjelpen folkens  :D :D
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.