Skrevet av Emne: Ekstra lys  (Lest 2596 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Ekstra lys
« på: Sø., 8,Juli,2007,19,16 »
Har lyst på noen ekstra lamper, har allerede byttet standardlampene til xenon, men et sett kastere hadde ikke skadet. Men jeg lurer litt på hva som blir penest.

Lettest er det jo å sette firkantede kastere på fangeren (har ikke kufanger), men det er kanskje penere med runde? Og egentlig på taket kanskje? Holdt på å kjøpe et rimelig fint sett i går, med firkantede lykter, men var redd det ser helt bajas ut, når man har runde frontlykter.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Ekstra lys
« Svar #1 på: Sø., 8,Juli,2007,20,49 »
Jeg er nok enig med at firkantede kan se litt teit ut (for enkelte).
Har selv runde lykter, og det syns jeg ser veldig bra ut.
Kjøper du de lyktene som BGnor selger, husker ikke navnet. men de er store og rimelige, så får du kjøpt rimelig ombyggingssett til Xenon der også.

Hvor kjøpte du forresten xenon sett til original lampene henn?? og hvor mye lå det på sirka??
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Ekstra lys
« Svar #2 på: Sø., 8,Juli,2007,23,56 »
Kjøpte de som selges på Quadratech, 109$ eller noe sånt. Passa rett inn, men stikker pitte litte grann lenger ut en de som er standard. De satt litt trangt, så jeg var redd ikke høydejusteringa ville fungere lenger, men det var ikke no problem. Gir fint lys, bedre enn de originale (så slapp jeg å skifte pærer  ;) )


Hvordan er foressten reglene for Gøftlys og Tåkelys, er det slik at grøftelys kan ha sin helt egne bryter i kupeen, bare de ikke brukes med noe annet enn parklys, og at Tåkelys montere på samme måte med egen bryter, men de skal kun fungere sammen med tåkelysbryteren som sitter i bilen fra før?

Har også lyst på noen ekstra lys bak, for å assistere de dårlige ryggelysene, men de vil jeg helst ha på en bryter så de kan lyse uansett, men vet ikkeom det er lov heller. Får sjekke i morgen.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Ekstra lys
« Svar #3 på: Ma., 9,Juli,2007,18,37 »
Og mens jeg er inne på det med ekstra lys, noen som har funnet et egnet sted å montere ekstra brytere på?
Jeg kan tenke meg at det er plass til 4 vippebrytere rett bak girspaken, men det blir trangt. Har også sett noen lage en plate å erstatte askebegeret med. Men det er ikke alle som har fått det no særlig fint synes jeg.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Ekstra lys
« Svar #4 på: Ma., 9,Juli,2007,22,04 »
Du kan ta ut askebegeret og bruke et ekstra  eksemplar av det originale bryterpanelet til venstre. Åpningene er like store.
1997 TJ 2,5 liter

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: Ekstra lys
« Svar #5 på: Ti.,10,Juli,2007,00,06 »
Har montert 4 vippe-brytere bak gir-spaken, ingen problem det, mer enn nok plass..  :)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Ekstra lys
« Svar #6 på: Fr.,13,Juli,2007,08,50 »
Så de Delta Xenon lyktene på quadratecsom du snakket om, men det er jo ikke ordentlig xenon lamper det der vel? ser jo ut som vanlig H4 pære til de.
Trodde Xenon lampene hadde spesial pærer med gassutladning og greier, med egen strømforsynings rele. I tillegg så er vel aldri xenon på noe særlig mer enn 35 watt vel?
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

renegade

  • Gjest
Sv: Ekstra lys
« Svar #7 på: Fr.,13,Juli,2007,11,24 »
Har montert 4 vippe-brytere bak gir-spaken, ingen problem det, mer enn nok plass..  :)

For de som har midtkonsoll, så er det vel en mulighet foran håndbrekket ?
Har fundert på å plassere vippebrytere der.  Ulempen er at en må opp med midtkonsollet, men det er vel ikke mer enn 1000 skruer...

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Ekstra lys
« Svar #8 på: Fr.,13,Juli,2007,13,56 »
Sitat
Ulempen er at en må opp med midtkonsollet, men det er vel ikke mer enn 1000 skruer...

Det er bare 6 skruer på min. 2 på hver side og 2 inni bunnen av oppbevaringsrommet.

Din må jo sitte noe innihampen godt med ytterligere 994 skruer..... ;)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Ekstra lys
« Svar #9 på: Fr.,13,Juli,2007,18,53 »
Sitat
Ulempen er at en må opp med midtkonsollet, men det er vel ikke mer enn 1000 skruer...

Det er bare 6 skruer på min. 2 på hver side og 2 inni bunnen av oppbevaringsrommet.

Din må jo sitte noe innihampen godt med ytterligere 994 skruer..... ;)

Ja, du vet jo hvordan det er med amrikene: de kompenserer for kvalitet med kvantitet... <smil>

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: Ekstra lys
« Svar #10 på: Fr.,13,Juli,2007,19,39 »
De lyser godt i allefall. Det er det viktigste. Er ikke helt sikker på hvordan standardlampene lyser, for da jeg skiftet dem, oppdaget jeg at kontaktene var helt irret istykker, mulig det var derfor det lyste så veldig dårlig. Jeg er fornøyd i allefall.
Monterte 2 ekstra lys i dag, ble firkantet, mest pga. pris. Ser helt greit ut, mulig det hadde blitt bedre med runde men....  ::)
Ingen heksekunst å bytte dem senere om det skulle bli aktuelt uansett.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Ekstra lys
« Svar #11 på: Fr.,13,Juli,2007,20,41 »
Sitat
Ulempen er at en må opp med midtkonsollet, men det er vel ikke mer enn 1000 skruer...

Det er bare 6 skruer på min. 2 på hver side og 2 inni bunnen av oppbevaringsrommet.

Din må jo sitte noe innihampen godt med ytterligere 994 skruer..... ;)

Tror noen modeller også har en skrue i koppeholderne. men allikevel så er det da noen hundre igjen som du sier.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.